Firmy nie nadążają za tempem zmian technologicznych
Capgemini, jeden z wiodących dostawców usług informatycznych, konsultingowych i outsourcingowych, oraz firma Sogeti, jej lokalna spółka zależna oferująca usługi specjalistyczne, opublikowały dzisiaj Światowy Raport Jakości 2015.
Doroczny Światowy Raport Jakości, publikowany wspólnie z HP, bada stan jakości aplikacji oraz praktyki testowania w różnych branżach i obszarach geograficznych. Jak wynika z raportu, organizacje przywiązują coraz większą wagę do testowania i zapewniania jakości. Jest to rezultat tempa cyfrowej transformacji, powodującego wzrost liczby nowych aplikacji, które mają ogromny wpływ na prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą. Szybkość transformacji w firmach została uznana za oczywistą przeszkodę, przy czym 55% firm za największe wyzwanie uznała „zbyt szybkie zmiany funkcjonalności aplikacji”.
Raport stwierdza, że dążąc do zapanowania nad napływem nowych aplikacji, spółki zwiększyły swoje budżety przeznaczone na testowanie i zapewnienie jakości o 9% r/r. Prawie połowa (49%) tego budżetu przeznaczona jest na prace serwisowe, skupione na zapewnieniu, aby aplikacje nadawały się do zastosowania w biznesie. Kwota zaplanowana w budżecie na nowe prace transformacyjne spadła o 1%, gdyż spółki zaczynają ograniczać wydatki związane z ciągłą transformacją aplikacji.
Bezproblemowe doświadczenie klienta jest najważniejszą przesłanką prowadzenia testów jakości
Tegoroczny Światowy Raport Jakości pokazuje, że firmy nadal inwestują w zapewnienie integralności swoich systemów, przy czym 4 na 5 firm (81%) wskazywało bezpieczeństwo, jako główny cel testów. Zwiększoną świadomość bezpieczeństwa dyktuje cyfrowa transformacja, a przeprowadzanie testów bezpieczeństwa stało się sprawą o żywotnym znaczeniu dla zapewnienia działalności wielu firm. Jednakże, rola doświadczeń klientów jest teraz prawie tak samo istotna dla organizacji – 79% wskazało ją jako kluczowy czynnik dla podjęcia decyzji o teście jakości. Oznacza to wyraźną zmianę nastawienia organizacji, które zdały sobie sprawę z rosnącego znaczenia zapewnienia klientom gładkich, bezproblemowych doświadczeń zawsze, gdy będą mieli styczność z jej produktami. Potwierdzając powrót nastawienia na inwestycje w informatykę, Govind Muthukrishnan, Senior Vice President and Testing Global Service Line Leader zauważa:
Tegoroczny raport ujawnił także, iż wraz ze wzrostem wydatków na przeprowadzanie testów i zapewnienie jakości, większa część tego budżetu przeznaczana jest obecnie na DevOps i Agile, przy czym ponad połowa respondentów stwierdziła (59%), że w co najmniej połowie projektów w ich organizacji stosowane są reguły związane z DevOps, a w 47% wykorzystuje się wirtualne środowiska testowe. Choć firmy próbują modernizować swoje praktyki i procedury przeprowadzania testów, muszą także borykać się z coraz krótszymi cyklami życia programów i aplikacji, co wywołuje zwiększony popyt na sprzęt komputerowy i infrastrukturę dla potrzeb wykonywania testów: wzrost z poziomu 5% do 38% od roku 2014. Jednakże mimo obniżki wydatków na nowe prace transformacyjne (spadek o 1%), prawie co trzecia (29%) firma ma zamiar stworzyć w ciągu najbliższych dwóch lat Testowe Centrum Doskonałości [ang. Testing Center of Excellence (TCoE)].
W celu sprostania popytowi na testy, tworzone są nowe stanowiska
Osiągnięcie dojrzałości w obszarze zapewnienia jakości sprawiło, iż funkcja ta stała się jedną z najistotniejszych części działalności operacyjnej. W miarę jak coraz większa liczba organizacji wprowadza zasady DevOps i Agile, powstaje wiele nowych ról, które mają na celu sprostanie rosnącemu znaczeniu i wielkości rynku. Pojawiają się stanowiska, które wcześniej nie istniały, takie jak Inżynierowie Testowania Tworzonych Aplikacji, a popyt na nie najprawdopodobniej wzrośnie wraz ze wzrostem znaczenia kwestii zapewniania jakości dla działalności firm.
Raport stwierdza, że dążąc do zapanowania nad napływem nowych aplikacji, spółki zwiększyły swoje budżety przeznaczone na testowanie i zapewnienie jakości o 9% r/r. Prawie połowa (49%) tego budżetu przeznaczona jest na prace serwisowe, skupione na zapewnieniu, aby aplikacje nadawały się do zastosowania w biznesie. Kwota zaplanowana w budżecie na nowe prace transformacyjne spadła o 1%, gdyż spółki zaczynają ograniczać wydatki związane z ciągłą transformacją aplikacji.
Bezproblemowe doświadczenie klienta jest najważniejszą przesłanką prowadzenia testów jakości
Tegoroczny Światowy Raport Jakości pokazuje, że firmy nadal inwestują w zapewnienie integralności swoich systemów, przy czym 4 na 5 firm (81%) wskazywało bezpieczeństwo, jako główny cel testów. Zwiększoną świadomość bezpieczeństwa dyktuje cyfrowa transformacja, a przeprowadzanie testów bezpieczeństwa stało się sprawą o żywotnym znaczeniu dla zapewnienia działalności wielu firm. Jednakże, rola doświadczeń klientów jest teraz prawie tak samo istotna dla organizacji – 79% wskazało ją jako kluczowy czynnik dla podjęcia decyzji o teście jakości. Oznacza to wyraźną zmianę nastawienia organizacji, które zdały sobie sprawę z rosnącego znaczenia zapewnienia klientom gładkich, bezproblemowych doświadczeń zawsze, gdy będą mieli styczność z jej produktami. Potwierdzając powrót nastawienia na inwestycje w informatykę, Govind Muthukrishnan, Senior Vice President and Testing Global Service Line Leader zauważa:
Tegoroczny Światowy Raport Jakości pokazuje, że żyjemy w szybko zmieniającym się świecie, w którym doświadczenie klienta i elastyczność są równie ważne, co dotrzymywanie kroku transformacji cyfrowej, z zastosowaniem technologii Agile QA i DevOps. Dziś widzimy, że organizacje mocno inwestują w Środowiska Testowe i Dane Testowe – tj. Ekosystemy Testowe – oraz skupiają się na całościowym zautomatyzowaniu nie tylko samego procesu przeprowadzania testów, lecz także Ekosystemów Testowych. Niemniej jednak muszą one wyjść poza automatyzowanie procesów Testowania i Ekosystemów Testowych i dążyć w kierunku zintegrowanego i inteligentnego Cyklu Życia Jakości, który odpowiada za synergię w zakresie zapewnienia ciągłości prowadzenia biznesu.Krótsze cykle życia wymagają większej sprawności
Tegoroczny raport ujawnił także, iż wraz ze wzrostem wydatków na przeprowadzanie testów i zapewnienie jakości, większa część tego budżetu przeznaczana jest obecnie na DevOps i Agile, przy czym ponad połowa respondentów stwierdziła (59%), że w co najmniej połowie projektów w ich organizacji stosowane są reguły związane z DevOps, a w 47% wykorzystuje się wirtualne środowiska testowe. Choć firmy próbują modernizować swoje praktyki i procedury przeprowadzania testów, muszą także borykać się z coraz krótszymi cyklami życia programów i aplikacji, co wywołuje zwiększony popyt na sprzęt komputerowy i infrastrukturę dla potrzeb wykonywania testów: wzrost z poziomu 5% do 38% od roku 2014. Jednakże mimo obniżki wydatków na nowe prace transformacyjne (spadek o 1%), prawie co trzecia (29%) firma ma zamiar stworzyć w ciągu najbliższych dwóch lat Testowe Centrum Doskonałości [ang. Testing Center of Excellence (TCoE)].
W celu sprostania popytowi na testy, tworzone są nowe stanowiska
Osiągnięcie dojrzałości w obszarze zapewnienia jakości sprawiło, iż funkcja ta stała się jedną z najistotniejszych części działalności operacyjnej. W miarę jak coraz większa liczba organizacji wprowadza zasady DevOps i Agile, powstaje wiele nowych ról, które mają na celu sprostanie rosnącemu znaczeniu i wielkości rynku. Pojawiają się stanowiska, które wcześniej nie istniały, takie jak Inżynierowie Testowania Tworzonych Aplikacji, a popyt na nie najprawdopodobniej wzrośnie wraz ze wzrostem znaczenia kwestii zapewniania jakości dla działalności firm.
Zakłócenia w technologii, takie jak Internet Rzeczy (IoT), Big Data oraz mobilność prowadzą do szybszych transformacji w biznesie niż kiedykolwiek przedtem. Spółki muszą szybko manewrować, aby utrzymywać się przed krzywą, konkurować i dostosować się do nowego stylu prowadzenia biznesu ¬– ocenia Raffi Margaliot, Senior Vice President & General Manager, Zarządzanie Dostarczaniem Aplikacji, HP Software. Tegoroczny Światowy Raport Jakości pokazuje, jak szybko liderzy w dziedzinie informatyki reagują na te mega trendy, które szybko zmieniają naszą branżę. Opracowanie przedstawia też działania, jakie podejmują, aby dotrzymać kroku wymaganiom swoich użytkowników, nie pogarszając przy tym jakości aplikacji i doświadczenia użytkownika.Źródło: Capgemini