Cyfrowa transformacja wzmacnia potencjał ludzi, biznesu i gospodarki

microsoft logo 2015Konferencja Microsoft dla Biznesu organizowana 29 i 30 listopada 2016 r. w hotelu DoubleTree by Hilton zgromadziła 500 menedżerów, którzy dyskutowali o wykorzystaniu narzędzi cyfrowych do uzyskania lepszych wyników biznesowych i poprawy pozycji konkurencyjnej. Spotkanie było okazją do poznania konkretnych przykładów wykorzystania narzędzi Microsoft do podniesienia jakości obsługi klientów w cyfrowych kanałach komunikacji oraz skutecznego wykorzystania gromadzonych informacji do rozwoju innowacyjnych produktów i usług.


 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Cyfrowa transformacja daje siłę napędową dla czwartej rewolucji przemysłowej, której jesteśmy obecnie świadkami. Wprowadza ona nową jakość, która sprawia, że świat przeskoczy barierę ograniczeń związanych z produktywnością, współpracą i dalszym rozwojem ludzi, firm i gospodarek - przekonywał Ronald Binkofski, Dyrektor Generalny Microsoft wprowadzając uczestników do konferencji Microsoft dla Biznesu.
Cyfrowy wyścig trwa

Punktem wyjścia do debaty o stopniu wykorzystania cyfrowych narzędzi był Indeks Cyfryzacji firmy doradczej McKinsey, który wyraźnie pokazuje, że poziom cyfryzacji w Polsce jest o 34% niższy niż w Europie Zachodniej. Analiza McKinseya wyróżnia w polskiej gospodarce dwie prędkości cyfrowego rozwoju przedsiębiorstw. Z jednej strony obserwujemy rozkwit sektora finansowego, farmaceutycznego, mediów czy sprzedaży detalicznej, gdzie stopień wykorzystania narzędzi cyfrowych nie odbiega od poziomu europejskiego. Z drugiej strony mamy sektory opóźnione cyfrowo, gdzie luka sięga aż 58%. Należą do nich ochrona zdrowia, zaawansowana i prosta produkcja przemysłowa, edukacja, górnictwo czy energetyka.

Maria Campos, Członek Zarządu Banku Millennium podkreśliła, że już od kilku lat doświadczamy ogromnej zmiany związanej z cyfryzacją wpływającą na pełny łańcuch wartości, od pozyskania klienta, poprzez przetwarzanie, aż po świadczenie usług w instytucjach finansowych.
Procesy cyfryzacji wciąż przyspieszają, a polska branża finansowa jest w gronie europejskich liderów, jeśli chodzi o stopień wykorzystania technologii cyfrowych. Sprzyja temu względnie młody wiek sektora, a więc nowoczesne systemy i infrastruktura, a także dobra współpraca w ramach branży, na przykład w obszarze płatności i bezpieczeństwa. Dostrzegamy aktywny rozwój kanałów cyfrowych, które kreują nowe sposoby dystrybucji usług i dotarcia do klientów. Poza transakcjami i płatnościami, kanał internetowy i mobilny stają się istotne w sprzedaży usług i produktów bankowych - w przypadku Banku Millennium ponad 65% nowych lokat terminowych i 30% pożyczek.
Dariusz Piotrowski, Członek Zarządu Microsoft moderujący dyskusję opisał cztery główne filary cyfryzacji.
Cyfrowa transformacja dotyka obecnie kilku obszarów działalności biznesowej. Z jednej strony dotyczy rozpoznania potrzeb klientów i zaangażowania ich we wszystkich kanałach komunikacji. Kolejny obszar obejmuje kreowanie efektywnego miejsca komunikacji i współpracy wewnątrz organizacji. Trzeci filar stanowi cyfryzacja procesów biznesowych, zaś czwarty oznacza kreowanie nowych produktów dzięki wykorzystaniu narzędzi cyfrowych.
O szczególnym znaczeniu mobilności mówił Marcin Matuszewski, Prezes Zarządu eBilet, firmy reprezentującej branżę, gdzie cyfryzacja zredefiniowała sposób interakcji z klientami.
Obsługujemy 50% sprzedaży eventów dokonywanej przez telefony komórkowe. Nasze obserwacje pokazują, że klienci kupują obecnie bilety przez telefon i okazują je na telefonie przy wejściu na wydarzenie. Musimy się dostosować do tych zachowań i poprawić o doświadczenia użytkowników. Już niedługo będziemy identyfikować klientów po telefonie bez konieczności okazywania biletu. Nowe kanały dotarcia pozwalają nam łączyć świat cyfrowy z relacyjnym. Dlatego nasza branża wciąż czeka aż wszyscy nauczą się wykorzystywać narzędzia cyfrowe.
Cyfryzacja pozwoliła na rozkwit przedsiębiorstw, która opierają swoją kluczową wartość na przetwarzaniu danych.
Firma, którą reprezentuję, od początku istnienia opierała się na zapisie elektronicznym” – mówi Łukasz Wrona Dyrektor IT Krajowego Rejestru Długów. „To potężna baza danych o dłużnikach, z której korzystać można właśnie za pomocą narzędzi cyfrowych. Tylko w ten sposób dane są wprowadzane i pobierane, co gwarantuje, że jesteśmy jak najbliżej klienta i umiemy szybko odpowiedzieć na jego potrzeby.
Siła branżowych rozwiązań

Konferencję Microsoft dla Biznesu wypełniły również branżowe prezentacje przykładów konkretnych rozwiązań i firm, które z powodzeniem wykorzystują cyfrową transformację do poprawy efektywności działania i uzyskania lepszych wyników. Wojciech Szymczyk, Head of Digital and Customer Value Management w Multikinie przedstawił innowacyjny projekt wykorzystania sieci beaconowych w obszarze marketingu mobilnego prowadzonym przez sieć Multikino. Daniel Jabłoński z firmy Matras oraz Justyna Wronka-Dudzińska, Członek Zarządu firmy Xplus omówili proces planowania, ofertowania i realizacji zakupów w sektorze firm sprzedaży detalicznej.

Przykład projektu cyfrowej transformacji w sektorze produkcyjnym przedstawili Bartek Cymer z Zortrax oraz Krystian Hatała z Netwise, którzy omówili sposoby poprawy procesu obsługi klienta w firmie produkcyjnej na przykładzie Zortraksu.

Konferencja była również okazją do pokazania przykładów wykorzystania cyfrowych narzędzi w sektorze administracji publicznej. Ewa Perlakowska z firmy TiMSI zaprezentowała rozwiązanie e-Biuro, odpowiadając na pytanie, w jaki sposób zwiększyć efektywność organizacji dzięki elektronicznemu zarządzaniu dokumentami i wydobywaniu wiedzy. Emil Kopyść, kierownik projektów IT w PwC przedstawił koncepcję Smartcity 3.0 koncentrującą się na poprawie procesu współpracy i komunikacji z mieszkańcami miast.

Leszek Łajczak, dyrektor logistyki w firmie Mercator Medical oraz Piotr Greniewski z Bonair przedstawili w jaki sposób przyspieszyć i usprawnić logistykę w firmie dystrybucyjnej przy jednoczesnej eliminacji kosztów. Jarosław Stefański, Head of Added SME Products Div z mBanku oraz Kamil Wronkowski z Vintom wskazali na sposoby automatyzacji procesu sprzedaży przy użyciu personalizowanych filmów video.

Chmura: symbol cyfrowej transformacji

Drugi dzień konferencji stał pod znakiem chmury i wykorzystania rozwiązań wspomagających zarzadzanie do podniesienia efektywności procesów, zwiększenia elastyczności działania i podejmowania skutecznych decyzji biznesowych. Spotkanie było okazją do omówienia możliwości platformy Microsoft Dynamics 365 łączącej pakiet ERP i CRM w chmurze.
Microsoft Dynamics 365 powstał w efekcie wieloletniej analizy potrzeb biznesowych klientów” – podkreśla Stefania Tempłowicz, Technology Solutions Professional z Microsoft. „Dajemy firmom możliwość korzystania z szerokiego pakietu funkcjonalności, które mogą być dobrane w zależności od potrzeb, tak by pakiet rozwijał się razem z firmą. Użytkownicy mogą korzystać ze znanego środowiska Microsoft, co podnosi produktywności i eliminuje koszty szkoleń. Dodatkowo, wbudowana analityka biznesowa pozwala na lepsze i trafniejsze decyzje. Dzięki wykorzystaniu pełnego spektrum usług w chmurze Microsoft Azure, np. Machine Learning, rozwiązanie pozwala prognozować szanse sprzedażowe.
Obok prezentacji samych rozwiązań, spotkanie pozwoliło na wskazanie narzędzi umożliwiających zarządzanie infrastrukturą chmury Microsoft Azure. Uczestnicy mieli okazję poznać szeroki portfel usług, które odwołują się do kluczowych wyzwań związanych z bezpieczeństwem, mobilnością, dostępnością oraz wygodą obsługi.

Źródło: MICROSOFT

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top

0 - Błąd: 0

0

OOM command not allowed when used memory > 'maxmemory'.

The Page you are looking for doesn't exist or an other error occurred.
Go back, or head over to the home page to choose a new direction.