Nowe rozwiązanie do zarządzania zasobami ludzkimi w NETII

Netia S.A. wdrożyła SAP Enterprise Portal dla obszaru zarządzania zasobami ludzkimi. Implementację nowych rozwiązań przeprowadziła firma GAVDI Polska. Projekt objął zakresem wdrożenie narzędzi do planowania i symulacji kosztów osobowych, zarządzania wynagrodzeniami oraz samoobsługi pracowniczej i menadżerskiej wraz z raportowaniem z Hurtowni Danych.
Nawet w stabilnej sytuacji gospodarczej zarządy firm chcą znać swoje koszty osobowe, a przydatność narzędzia, które to umożliwia staje się jeszcze większa, gdy koszty te są podstawą do podejmowania decyzji strategicznych. Wprowadzenie funkcjonalności planowania kosztów osobowych (SAP PCP) oraz zarządzania wynagrodzeniami (SAP ECM) w firmie Netia S.A. ma za zadanie zwiększyć przejrzystość tworzenia i kontroli budżetów pracowniczych. Narzędzia te umożliwiają planowanie kosztów osobowych od poziomu strategicznego po operacyjny. Mają także pozwolić na wielokrotne przeprowadzanie wszystkich symulacji wydatków w wielu możliwych wariantach.

Netia S.A. zdecydowała się także na implementację zintegrowanego rozwiązania SAP Enterprise Compensation Management wspierającego zarządzanie wynagrodzeniami w organizacji. Dzięki temu wszelkie zmiany wynagrodzeń będą przeprowadzane adekwatnie do osiągnięć pracowników i będą realizowały cele zgodne ze strategią przedsiębiorstwa.
Wdrożone funkcjonalności usprawnią i zoptymalizują cały proces planowania kosztów osobowych i zarządzania wynagrodzeniami, dostarczając zbiór rzetelnych i wiarygodnych danych kluczowych w podejmowaniu decyzji – mówi Ireneusz Hołowacz, Dyrektor ds. Produktów GAVDI Polska S.A.
Projekt objął również implementację systemu samoobsługi dla pracowników (ESS) umożliwiającego im samodzielny, bezpośredni dostęp do swoich danych znajdujących się w systemie SAP za pośrednictwem przeglądarki WWW. Dzięki temu pracownicy mogą weryfikować i aktualizować swoje dane osobowe, takie jak np. adresy czy numer konta bankowego, na które wpływać ma ich pensja. Wykorzystanie funkcji samoobsługi pozwoli pracownikowi samodzielnie wykonać wiele działań związanych z procesami kadrowymi bez angażowania osób trzecich. Za pomocą systemu SAP ESS pracownik ma również możliwość wglądu w elektroniczną wersję paska płacowego, PIT-11 i druków RMUA.
Wdrożenie systemu samoobsługi pracowniczej ma zautomatyzować proces i odciążyć pracowników naszego Działu Personalnego od najprostszych i powtarzalnych zadań. Chcemy, aby każdy pracownik miał na bieżąco dostęp do swoich danych i mógł wykonywać wiele procesów samodzielnie za pomocą kilku kliknięć myszką, dzięki czemu specjaliści HR skoncentrują się na swoich bezpośrednich zadaniach i celach biznesowych. Dzięki tym rozwiązaniom dostarczamy naszym pracownikom łatwe w użyciu rozwiązanie. To nie tylko oszczędność czasu, ale jednocześnie ograniczamy koszty związane z wysyłką dokumentów. – mówi Magdalena Koszewska, Kierownik Administracji Personalnej.
Netia zdecydowała się także na wdrożenie rozwiązania samoobsługowego dla menedżerów (MSS). Trudno bowiem wyobrazić sobie realizację jakichkolwiek zadań, gdy kierownik nie wie jakim potencjałem dysponuje – nie zna sald urlopowych swoich pracowników czy nie wie, jakie otrzymują wynagrodzenie . System samoobsługowy umożliwia dostęp do takich informacji oraz do niezbędnych raportów czy opracowań wspomagając tym samym kadrę zarządzającą w zadaniach administracyjnych, strategicznych i organizacyjnych. Dzięki rozwiązaniu samoobsługowemu przełożeni uzyskali samodzielny, bezpośredni i szybki dostęp do informacji dotyczących podległych im pracowników, co umożliwia wsparcie procesów zarządzania personelem oraz podejmowania decyzji strategicznych.

Korzyści wynikające z zastosowania tych nowatorskich narzędzi w firmie Netia S.A. można rozpatrywać na wielu płaszczyznach, począwszy od pracowników, poprzez menedżerów, a skończywszy na poziomie całej organizacji.
Oczekujemy, że zrealizowane wdrożenie zapewni nam narzędzia i dane niezbędne do bieżącej pracy i dzięki temu wspomoże podejmowanie codziennych decyzji. Co ważne, liczymy także na poprawę efektywności i przyspieszenie procesów realizowanych w obszarze kadrowo-płacowym oraz na wzrost jakości danych wykorzystywanych w tych procesach. Aktualnie wdrożone rozwiązania zachęcają nas do rozwoju naszego systemu o kolejne funkcjonalności, tak aby wspierał pracę nie tylko pracowników HR, ale przede wszystkich menadżerów poprzez dostarczenie im niezbędnych danych w jak najkrótszym czasie dostosowanych do ich potrzeb - dodaje Anna Rajtar-Klepuszewska, Kierownik ds. Zarządzania Efektywnością Organizacji.
Obecne wdrożenie to nie pierwszy projekt realizowany przez GAVDI Polska S.A. dla firmy Netia S.A. Zespół konsultantów GAVDI ma już na swoim koncie udaną implementację rozwiązań takich jak eDeklaracje czy ocena czasu pracy z wykorzystaniem autorskiego produktu GAVDI TM Box.
Realizacja kolejnego przedsięwzięcia dla firmy Netia jest dla nas potwierdzeniem naszych kompetencji i świadectwem tego, że warto wypracowywać długofalowe i partnerskie relacje z klientem. Cieszymy się, że Netia ponownie nam zaufała – podkreśla Ireneusz Hołowacz.
Źródło: GAVDI

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top