comarch optima logoComarch ERP Optima

( Comarch SA)


Comarch ERP Optima usprawnia działanie firmy w kluczowych dla jej poprawnego funkcjonowania i rozwoju obszarach: handel i usługi, zarządzanie, księgowość, rozliczenia i kadry. Program posiada także bogaty zestaw narzędzi dedykowanych dla biur rachunkowych oraz aplikacje dodatkowe jak Comarch ERP e-Sklep  czy iBard24(backup online). Comarch ERP Optima wybrało prawie 40 000 polskich firm.

 


 
 
Ogólny opis systemu:



















Comarch ERP Optima to nowoczesny, prosty w obsłudze i przyjazny system informatyczny dedykowany mikro, małym i średnim firmom handlowym oraz usługowym. Ponadto Comarch ERP Optima to:

  • Najpopularniejszy polski program do zarządzania wśród małych i średnich firm

  • Bogata oferta modułów wspierających każdy obszar działania firmy,

  • Dostosowanie do unikalnych potrzeb przedsiębiorców

  • Mierzalne korzyści z wdrożenia podkreślane przez klientów,

  • Nowoczesne narzędzia internetowe, rozwiązania mobilne, elektroniczna wymiana dokumentów (EDI), zintegrowany sklep internetowy etc.

  • Możliwość korzystania z systemu w modelu usługowym (SaaS),

  • System zawsze aktualny z obowiązującym stanem prawnym (polskim i europejskim),

  • Bezpieczeństwo dzięki ugruntowanej pozycji na rynku (http://www.comarch.pl/erp/o-sektorze/pozycja-rynkowa) i największej sieci Partnerów Comarch .


Dedykowane branże:


Handel, Usługi, Placówki i gabinety medyczn, Biura rachunkowe, Kancelarie prawne, E-commerce (sklepy internetowe), Serwis, Gastronomia, hotele, ośrodki wczasowe, sanatoria itp., Zarządcy nieruchomości, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, Poligrafia, Zakłady komunalne Szkoły, placówki edukacyjne, szkoleniowe Windykacja


Przykładowe wdrożenia:





































 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

































 

HANDEL
  • Mol Coatings
  • Jako Hurt
  • Lupher
  • Geralt

USŁUGI

  • DAX Systemy Komputerowe
  • Enes
  • Infosoft Consulting
  • Multibest

BIURA RACHUNKOWE I KANCELARIE PODATKOWE

  • W-BIS CONSULTING Kancelaria Podatkowa S.C.
  • Biuro Doradztwa Podatkowego INFORMAX
  • Biuro Rachunkowe "LEX-BUFIX" Beata Kącka
  • Internetowe Biuro Rachunkowe ALFIN Sp. z o.o.
  • A.M. JESIOŁOWSCY - FINANSE Sp. z o.o.
  • CENTRUM FINANSOWE Sp. z o.o.
  • Biuro Rachunkowo-Ekonomiczne W.WILD
  • Biuro Podatkowe KRZYSZTOF PARA\
  • Biuro Rachunkowe ZYSK - PROFIT
  • Biuro Rachunkowe KAPITAŁ
  • Biuro Rachunkowe ALTEA
  • Biuro Rachunkowe MAK - PIT
  • Biuro Rachunkowe ABRA

KANCELARIE PRAWNE

  • Kancelaria Radców prawnych - K. P. R.
  • PERFECTA
  • Kancelaria prawna - A. W.

TRANSPORT

  • STIR II
  • T.S. Transped
  • KON-TRA
  • F&T AGENCJA TRANSPORTU ISPEDYCJA

USŁUGI BUDOWLANE

  • Zakład Remontowo-Budowlany MURDZA Zygmunt Murdza
  • OPF Optotelekomunikacja SA
  • APEIRON Sp. z o.o.
  • Saternus Polska Sp. z o.o.

ROLNICTWO

  • Cargill (Polska) Sp. z o.o.
  • WODROL PRUSZKÓW S.A.

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

  • Urząd Gminy w Czarnej
  • Urząd Gminy Przesmyki
  • Urząd Gminy Szerzyny
  • Urząd Miasta Jastrzębie Zdrój

ZAKŁADY BUDŻETOWE

  • Centrum Integracji Społecznej we Wrocławiu
  • Zakład Wodociągów i Kanalizacji Proszowice
  • Wojewódzki Insepektorat Ochrony Roślin i
  • Nasiennictwa w Krakowie
  • Zakład Gospodarki komunalnej w Żegocinie

PRZYCHODNIE I GABINETY LEKARSKIE

  • Samodzielny Publiczny Gminny Zakład Opieki Zdrotownej w Pleśnie
  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej MEDIS
  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ziemo-Vita
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowodworzu

BRANŻA MEDYCZNA

  • Medi Hurt
  • ORTHO-MAX
  • EFmed
  • WALMED

INSTYTUCJE KULTURALNE

  • Centrum kultury i Wypoczynku w Andrychowie
  • Krajowy Ośrodek Badań i Dokumentacji Zabytków
  • Muzeum im. Jacka Malczewskiego
  • Krakowski Teatr Scena STU

INNE

  • FAKRO PP Sp. z o. o.
  • TRANS-ENERGO
  • MONTAR
  • ANIMEX

http://www.comarch.pl/erp/oferta/produkty/comarch-optima/referencje
http://www.comarch.pl/erp/oferta/produkty/comarch-optima#tab_3
http://www.comarch.pl/erp/oferta/produkty/comarch-optima/case-studies


Docelowy użytkownik:
Pracownicy wszystkich szczebli i obszarów w mikro, małych i średnich firmach

Ilość zrealizowanych wdrożeń:
40 000 (stan na 1.03.2011)

Preferowane platformy bazodanowe:
Microsoft SQL Server 2005 Standard Edition SP3 lub Microsoft SQL Server 2008 Standard Edition SP1 w wersjach x64 oraz x86

Opisy modułów:









































































































































































































































































































































































































































































































Comarch ERP Optima Faktury to narzędzie, dzięki któremu w prosty i intuicyjny sposób możliwe jest wystawienie:

  • faktury sprzedaży (dla podmiotów gospodarczych i osób fizycznych),

  • faktury zakupu,

  • faktury korygującej i Pro Forma,

  • faktury zaliczkowej, oraz paragonu.

Dokumenty można przygotować zarówno w złotówkach, jak i w walucie obcej. Prowadząc transakcje zagraniczne, dzięki Modułowi Faktury masz gwarancję łatwej ewidencji dokumentów w walucie obcej, zarówno w obrębie Unii Europejskiej, jak i spoza niej.

Moduł Faktury współpracuje z pozostałymi modułami Comarch ERP Optima. Dzięki pełnej integracji pomiędzy nimi przepływ danych w programie jest niczym nie ograniczony, co usprawnia obsługę rozliczeń handlowych oraz procesy księgowe.

Comarch ERP Optima Faktury to także:

  • Okno sprzedaży dedykowanej

  • Łatwa sprzedaż

  • Oferta handlowa

  • Internetowa wymiana dokumentów – ECOD

Comarch ERP Optima Handel pozwala na prowadzenie gospodarki magazynowej oraz na korzystanie z pełnej funkcjonalności modułu Faktury. Umożliwia wystawianie różnorodnych dokumentów handlowych i magazynowych, takich jak: faktury VAT, paragony, faktury proforma, faktury RR, dokument Tax Free, Intrastat, zamówienia i rezerwacje, przyjęcia i wydania zewnętrzne oraz wewnętrzne, arkusze inwentaryzacyjne i wiele innych. Moduł Handel umożliwia zarządzanie wieloma magazynami.

Podstawowe funkcje modułu to:

  • obsługa dokumentów magazynowych zewnętrznych, takich jak: PZ – Przyjęcia Zewnętrzne, WZ – Wydań Zewnętrznych,

  • automatyczne generowanie faktury zakupu/sprzedaży na podstawie jednego lub kilku dokumentów PZ/WZ i odwrotnie,

  • obsługa dokumentów wewnętrznych, takich jak: PW – Przyjęcie Wewnętrzne, RW - Rozchód Wewnętrzny, MM – Przesunięcie Międzymagazynowe,

  • inwentaryzacja – dotyczy wybranego magazynu,

  • wielomagazynowość – to możliwość prowadzenia wielu magazynów w obrębie jednej firmy,

  • rozliczanie kosztu własnego sprzedaży – odbywa się za pomocą jednej z poniższych metod:
    - FIFO
    - LIFO
    - AVCO (średnia ważona)
    - istnieje również możliwość okresowego naliczania kosztu (QUAN)

  • rozbudowana karta towarowa – pozwala przypisać towar do wielu grup magazynowych oraz nadać mu specjalne atrybuty opisujących dany towar (w formie tekstowej, liczbowej lub graficznej),

  • obsługa opakowań kaucjonowanych, z możliwością fakturowania opakowań niezwróconych w terminie,

  • współpraca z Comarch ERP e-Sklep – przesyłanie towarów wraz z opisami, zdjęciami i innymi atrybutami do witryny sklepu internetowego, stworzonego Comarch ERP e-Sklep,

Rozszerzony moduł - Handel Plus zawiera dodatkowe funkcjonalności pozwalające na prowadzenie obrotu towarami w oparciu o konkretne partie zróżnicowane pod względem opisujących je cech. Szczegółowy opis partii pozwala przy wydawaniu z magazynu wyszukiwać i wprowadzać na dany dokument żądany produkt o konkretnych cechach. Użytkownik sam decyduje, z której dostawy, lub którą sztukę o zdefiniowanych cechach chce wydać z magazynu. Moduł ten jest dedykowany firmom prowadzącym rozbudowaną obsługę magazynów, które potrzebują pełnej kontroli podczas obrotu towarami.

W firmach prowadzących sprzedaż zagraniczną znajdzie zastosowanie funkcja umożliwiająca prowadzenie opisów towarów i grup towarowych w jeżyku angielskim i niemieckim. Opcja ta jest szczególnie przydatna przy sprzedaży internetowej z wykorzystaniem Comarch ERP e-Sklep. Wprowadzone obcojęzyczne opisy towarów mogą być wyświetlane w witrynie sklepu.

Dodatkowo moduł Handel w wersji rozszerzonej umożliwia integrację z Comarch Mobilny Sprzedawca – aplikacją przeznaczoną dla przedstawicieli handlowych. Umożliwia ona pracę na urządzeniach mobilnych (np. palmtopty), z których dane przesyłane są bezpośrednio do programu Comarch ERP Optima. Współpraca modułu Handel Plus z Comarch Mobilny Sprzedawca pozwala bezpośrednio u klienta:

  • wystawiać, przeglądać, edytować oraz usuwać dokumenty: faktury sprzedaży, rezerwacje odbiorcy, zwrotne dokumenty magazynowe typu MM,

  • tworzyć dokumenty KP/KW,

  • generować wydruki dokumentów i raporty,

  • obsługiwać listę kontrahentów zawierającą podstawowe dane adresowe i handlowe,

  • przeglądać listę towarów i karty towarowe z podstawowymi danymi,

Moduł Comarch ERP Optima Kasa/Bank zapewnia:

  • rozliczenia z wszelkimi podmiotami prawnymi – kontrahentami, urzędami, a także z pracownikami,

  • rozliczenia seryjne lub zbiorcze dokumentów dla jednego lub wielu podmiotów prawnych,

  • prowadzenie i rozliczanie dowolnej ilości kas i rachunków bankowych również w walutach obcych,

  • automatyczne rozliczanie planowanych płatności z wprowadzonymi zapisami kasowymi,

  • bankowość elektroniczną obejmującą zlecanie wykonania operacji do banku (przelewy wychodzące) oraz import zrealizowanych przelewów z pliku dostarczonego przez bank,

  • rozliczenia dokumentów (w tym wypłat) w różnych walutach,

  • windykację należności (wystawianie not odsetkowych i ponagleń zapłaty),

  • słownik banków, który można uzupełnić ręcznie lub importując informacje o wszystkich bankach w Polsce z plików dostarczanych przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR),

  • słownik urzędów (US, ZUS), który raz uzupełniany jest dostępny ze wszystkich pozostałych modułów systemu Comarch ERP Optima,

  • definiowalne schematy numeracji dokumentów,

  • import części danych z programów serii Comarch Klasyka – np. lista kontrahentów, wspólników, rejestry VAT, listy płac, ewidencja samochodów, spis z natury, itd.

Moduł Comarch ERP Optima Detal zapewnia szereg funkcjonalności wykorzystywanych na stanowisku sprzedaży. Funkcje te można podzielić na:

1. Efektywne rozwiązania na stanowisku kasowym

  • wystawianie paragonów, ich rozliczanie oraz drukowanie na drukarkach fiskalnych lub zwykłych,

  • możliwość pracy na ekranach dotykowych bez użycia myszy i klawiatury,

  • ergonomiczna klawiatura ekranowa – numeryczna lub alfanumeryczna,

  • przekazanie paragonu innemu kasjerowi, np. w momencie zmiany personelu,

  • przelogowanie operatora stanowiska sprzedaży.

2. Współpracę z urządzeniami zewnętrznymi

  • moduł obsługuje wiele modeli drukarek fiskalnych, w trybie off-line i on-line,

  • obsługuje także kody wagowe, drukowane przez wagę metkującą,

3. Obsługę płatności i wydruków

  • automatyczne naliczanie kaucji na paragonie, a także możliwość przyjmowania kaucji od klienta niezależnym dokumentem,

  • kontrolowanie stanów magazynowych,

  • dowolną ilość form płatności,

  • możliwość wystawiania wielu paragonów jednocześnie na jednym stanowisku,

  • własne serie dokumentów,

  • wystawianie i wydruk faktur do paragonów,

  • wystawianie KP/KW oraz podgląd stanu kasy w dowolnym momencie,

  • zestawienia paragonów i podsumowanie kasy.

Moduł Comarch ERP Optima Serwis został zaprojektowany tak, aby zminimalizować czas, jaki jest poświęcany na obsługę formalną zleceń serwisowych. Wprowadzone funkcjonalności to również szereg ułatwień także dla zaplecza warsztatu.

Aplikacja dedykowana jest firmom zajmującym się różnorodną działalnością serwisową: serwisy samochodowe, komputerowe, RTV/AGD, narciarskie itp. Serwisanci wykorzystujący moduł nie tylko usprawnią samą ewidencję zleceń, ale również lepiej zorganizują swoją pracę.

Moduł ten umożliwia:

  • rejestrowanie wszystkich przyjmowanych w firmie zleceń serwisowych,

  • harmonogramowanie zadań i rejestrowanie wykonanych czynności w graficznym terminarzu,

  • wyszukiwanie zleceń i zadań przeterminowanych lub do wykonania „na dziś”,

  • rejestrowanie historii realizacji napraw (wraz z rejestracją czasu trwania) oraz wykorzystanych części,

  • rezerwację czasu pracy u klienta,

  • prowadzenie kartoteki urządzeń serwisowanych (w podziale na rodzaje),

  • fakturowanie wykonanych czynności oraz użytych części za pomocą jednej usługi,

  • wystawienie faktury/paragonu na wykonaną usługę, bezpośrednio z poziomu zlecenia (wymagany moduł Faktury),

  • fakturowanie całości lub części zlecenia,

Comarch ERP Optima Obieg Dokumentów to prowadzenie elektronicznej formy dokumentacji, a w szczególności:

  • gromadzenie dokumentów w dowolnym formacie (jpg, pdf, doc, xls i in.),

  • swobodne grupowanie w różnorodnych katalogach,

  • szczegółowe opisywanie dokumentów za pomocą cech,

  • łączenie dokumentów z różnymi podmiotami (kontrahenci, banki i in.) oraz z dowolnymi dokumentami wprowadzonymi do bazy danych programu (faktury, dokumenty magazynowe, dokumenty księgowe),

  • łączenie transakcji z dowolną ilością dokumentów elektronicznych,

  • definiowanie uprawnień pracowników dotyczące edycji i wglądu do dokumentu,

  • wyznaczanie osoby odpowiedzialnej za dany dokument.

Wprowadzony dokument może mieć własną ścieżkę, według której jest obsługiwany. Schematy procesów (etapów) umożliwiają definiowanie takich ścieżek. Budowa schematu polega na wskazaniu relacji (powiązań) pomiędzy poszczególnymi etapami ścieżki danego dokumentu.

Każdy operator w programie ma własną skrzynkę, w której zbierane są informacje o tym, jakie etapy powinien aktualnie wykonać. W module Obieg Dokumentów można rezerwować czas w terminarzu pracownika, potrzebny na obsługę zadań przypisanych mu wraz z dokumentem, a we właściwym momencie (wcześniej zdefiniowanym) operator może otrzymać przypomnienie o zbliżającym się terminie wykonania wykorzystując dodatek do programu - Przypominacz.

Moduł Comarch ERP Optima CRM obejmuje procesy o różnym zaawansowaniu:

  • rejestrację kontaktów z klientami w najprostszej postaci (klient, data, rozmawiający, opis przebiegu rozmowy, czas rozmowy, itd.),

  • harmonogramowanie zadań i rejestracja wykonanych czynności (opiekun zadania, termin realizacji zadania, priorytet, procent wykonania zadania, itd.),

  • ustalanie procedur obsługi klienta (stosowane np. przez biura rachunkowe),

  • faktury cykliczne – automatyczne generowanie wielu faktur dla wielu podmiotów.

Dzięki modułowi Comarch ERP Optima Analizy można uzyskać informacje miedzy innymi o:

  • stanie środków pieniężnych na poszczególnych rachunkach,

  • planowanych wydatkach/przychodach na wybrany rachunek/kasę według kategorii,

  • liście największych dłużników i wierzycieli firmy,

  • zestawieniu kosztów używania samochodów prywatnych według przejazdów,

  • zestawieniu wartości środków trwałych według grup lub kategorii,

  • sprzedaży według towarów lub kontrahentów,

  • liście najlepiej sprzedawanych towarów,

  • rozkładzie w czasie planowanych dostaw towarów,

  • wskaźnikach magazynowych,

  • kosztach rodzajowych wynagrodzeń w zadanym okresie czasu,

  • czasie i kosztach kontaktów według kontrahentów,

  • najczęściej używanych częściach serwisowych, oraz wielu innych.

Dostępność informacji o stanie firmy, jest podstawą jej funkcjonowania, dlatego tak istotny jest szybki i łatwy dostęp do potrzebnych danych.

Moduł Comarch ERP Optima Pulpit Menadżera to narzędzie, dzięki któremu kadra kierownicza lub właściciel przedsiębiorstwa, z każdego miejsca na świecie, ma dostęp do danych finansowych, kadrowych, handlowych i wielu innych o swojej firmie, poprzez przeglądarkę internetową.

Właściciel lub dyrektor firmy, po zalogowaniu się do Pulpitu Menadżera, ma dostęp do:

  • analiz obrotów magazynowych,

  • raportów dłużników i wierzycieli,

  • struktury wiekowej należności i zobowiązań,

  • raportu rejestru sprzedaży i zakupów,

  • analizy ABC.

  • danych słownikowch, takich jak kartoteki kontrahentów czy pracowników,

  • statystyk dotyczących ilości wprowadzonych dokumentów,

  • funkcji definiowania dostępu do analiz i uprawnień dla każdego użytkownika modułu (tylko administrator),

  • opcji eksportu wybranych danych do arkusza kalkulacyjnego.

Comarch ERP Optima Księga Podatkowa to narzędzie umożliwiające przede wszystkim prawidłowe prowadzenie dokumentacji księgowej, poprzez Księgę Przychodów i Rozchodów lub ewidencję przychodów objętych zryczałtowanym podatkiem dochodowym.

Moduł Księga Podatkowa pozwala na prowadzenie:

  • zapisów Księgi Przychodów i Rozchodów,

  • rejestrów VAT,

  • ewidencji dodatkowej,

  • ewidencji wynagrodzeń,

  • ewidencji przebiegu pojazdu,

  • spisu z natury,

  • naliczenia zaliczek na podatek dochodowy,

  • sporządzenie deklaracji podatkowych.

Moduł Comarch ERP Optima Księga Handlowa umożliwia prowadzenie pełnej księgowości w firmie zgodnie i w oparciu o Ustawę o rachunkowości.

Wyposażony jest w funkcjonalności pozwalające na:

  • stworzenie wielopoziomowego planu kont,

  • podział na dzienniki cząstkowe,

  • generowanie zestawienia obrotów i sald za dowolny okres,

  • wykorzystanie schematów księgowych do automatycznego księgowania wszystkich dokumentów oraz deklaracji,

  • definiowanie zestawień księgowych,

  • prowadzenie pełnej ewidencji VAT oraz wydruk deklaracji VAT-7 i VAT-7K, VAT-UE,

  • obliczanie zaliczek na PIT-36, PIT-36L, CIT-8 oraz wydruki deklaracji rocznych,

  • oddzielne ewidencjonowanie dokumentów, które nie są fakturami VAT, np. dowody wewnętrzne, polisy ubezpieczeniowe, zlecenia itp.,

  • księgowanie dokumentów bezpośrednio z innych modułów, np. list płac z modułu Płace i Kadry lub dokumentów OT, LT z modułu Środki Trwałe,

  • jednoczesną pracę na dwóch okresach obrachunkowych,

  • tworzenie zestawień księgowych, w tym: bilans firmy, rachunek zysków i strat, przepływy środków pieniężnych itd.,

  • prowadzenie analiz finansowych.

Księga Handlowa Plus

Moduł funkcjonuje również w wersji rozszerzonej, która umożliwia dodatkowo:

  • zakładanie kont walutowych,

  • opcję księgowania „schematami księgowymi” na konta walutowe,

  • przeglądanie dekretów oraz obrotów i sald w walucie obcej oraz w walucie systemowej.

Moduł Comarch ERP Optima Środki Trwałe pozwala na kompleksową obsługę gospodarowania środkami trwałymi, wartościami niematerialnymi i prawnymi, czy też wyposażeniem dodatkowym. Pozwala na:

  • automatyczne naliczanie odpisów amortyzacyjnych;

  • zastosowanie różnych metod amortyzacji (liniowa, degresywna, jednorazowa);

  • zastosowanie szczególnych przypadków amortyzacji: amortyzacja sezonowa, ulgi inwestycyjne, ograniczenie wartości środka trwałego;

  • prowadzenie ewidencji wyposażenia.

Rozbudowana karta środka trwałego umożliwia wprowadzanie wielu informacji opisujących dany środek trwały, w tym przypisanie go do konkretnej osoby, co w efekcie usprawnia jego ewidencjonowanie i analizowanie w wielu wymiarach.

Moduł posiada także kompletną księgę inwentarzową, umożliwiającą m.in.:

  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,

  • rejestrację „historii” środka trwałego, związaną ze zmianami jego wartości,

  • tworzenie planu amortyzacji środka trwałego zarówno dla typowych, jak i dla niestandardowych okresów obrachunkowych,

  • automatyczne księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych,

  • ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych i wartości materialnych i prawnych.

Moduł Comarch ERP Optima Płace i Kadry umożliwia m. in.:

  • możliwość zaimportowania danych pracowników z programu Płatnik,

  • rozliczanie wszystkich typów umów cywilno-prawnych, w tym zawieranych z cudzoziemcami,

  • eksport oraz import umów zleceń do arkusza kalkulacyjnego,

  • zgodne z przepisami rozliczanie różnorodnych nieobecności, m.in. zwolnień lekarskich, urlopów,

  • kontrolę stopnia wykorzystania limitów nieobecności przez pracownika,

  • export/import danych kadrowych pracowników i informacji o ich czasie pracy do i z arkusza kalkulacyjnego (MS Office Excel lub Open Office Calc),

  • odnotowywanie czasu pracy na trzy sposoby (w tym metoda uproszczona – wpisywanie sumarycznie czasu pracy za cały miesiąc),

  • wyliczanie wynagrodzenia akordowego,

  • powiązanie dodatków i umów cywilnoprawnych z listami płac, dzięki czemu będą naliczały się automatycznie na wskazanych listach,

  • podział wynagrodzenia osiągniętego przez pracownika na wypłatę gotówkową i przelew na konto bankowe,

  • definiowanie niestandardowych składników wypłat, nieobecności oraz limitów nieobecności,

  • modyfikację danych podatkowych: progów, kosztów uzyskania, ulg podatkowych, zaniechania naliczania podatku,

  • wysyłanie deklaracji podatkowych do systemu e-Deklaracje,

  • korekty do zaksięgowanych list płac, z możliwością zachowania w programie wypłat naliczonych w pierwotnej postaci,

  • naliczanie i wydruk deklaracji podatkowych zgodnych z obowiązującymi wzorami formularzy,

  • sporządzanie deklaracji dla PFRON, (Wn-D wraz z załącznikami),

  • wyliczanie składek ZUS i deklaracji dla właścicieli,
    • tworzenie i przesyłanie do Płatnika formularzy zgłoszeniowych oraz deklaracji rozliczeniowych ZUS dla pracowników i właścicieli wraz z wymaganymi załącznikami.

Moduł rozszerzony (Płace i Kadry Plus) przeznaczony jest dla firm prowadzących rozbudowaną politykę kadrowo-płacową. Posiada dodatkowe funkcjonalności jak:

  • obsługę firm mających rozbudowaną strukturę organizacyjną (drzewiasta struktura wydziałów),

  • opcję powiązania listy płac z wybranym wydziałem,

  • możliwość prowadzenia skomplikowanego systemy wynagrodzeń, dla wypłat liczonych według trzynastu algorytmów,

  • funkcje pozwalające na konstruowanie rozbudowanych wzorów wyliczających dodatki płacowe,

  • automatyczne, okresowe naliczanie składników wynagrodzenia oraz rozliczanie nadgodzin,

  • możliwość importu informacji o czasie przepracowanym rejestrowanych za pomocą czytników RCP,

  • odnotowanie w kalendarzu obecności pracownika do sześciu wejść/wyjść w obrębie doby (wersja podstawowa Płace i Kadry PK umożliwia rejestrację tylko jednego wejścia/wyjścia),

  • możliwość wykorzystania opisu analitycznego w schematach księgowych modułu Księga Handlowa ERP Optima oraz w module Controlling systemu Comarch CDN XL,

  • atrybuty, czyli cechy, za pomocą których można opisywać pracowników, wprowadzając dowolna liczbę dodatkowych informacji,

  • pełna obsługa kas zapomogowo-pożyczkowych: przynależność do PKZP, rejestracja składek (wkładów), przydzielanie zapomóg, udzielanie pożyczek z tworzeniem harmonogramów spłat, raportowanie.

Moduł Biuro Rachunkowe dzięki możliwościom funkcjonalnym oraz własnemu interfejsowi staje się niezbędnym narzędziem w pracy każdego biura. Moduł ten stanowi panel wspierający codzienną pracę operatora w odniesieniu do wielu lub wszystkich obsługiwanych baz (Klientów). Biuro rachunkowe jest modułem w pełni zintegrowanym z programem Comarch ERP Optima, dzięki czemu dane wprowadzane do programu są na bieżąco synchronizowane, a operator może rozpocząć pracę w wybranej bazie Comarch ERP Optima bez konieczności dodatkowego logowania.


Czas wdrożenia:::
1-14 dni w zależności od wielkości instalacji i firmy

Wymagania techniczne:










  • Procesor: kompatybilny z Pentium III lub wyższy, 2GHz
  • RAM: 2GB w przypadku instalacji program + serwer SQL, 1GB w przypadku instalacji samego programu
  • Dysk: 2GB wolnej przestrzeni
  • Ekran: o rozdzielczości minimum 1024x768
  • System operacyjny: Windows 7; Windows Server 2003 Service Pack 2; Windows Server 2008 Service Pack 2; Windows Server 2008 R2; Windows Vista Service Pack 2; Windows XP Service Pack 3; Windows XP x64 Service Pack 2

W instalacjach wielostanowiskowych zalecamy wykorzystanie dedykowanego serwera bazy danych.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top