oracle 120Obsługa złożonych sieci telekomunikacyjnych obsługujących miliony abonentów jest ogromnym wyzwaniem dla operatorów. Od codziennych operacji do wdrażania nowych technologii oraz standardów — świat telekomunikacji zmienia się każdego dnia. Operatorzy muszą ciągle dążyć do zwiększenia skuteczności, zmniejszenia kosztów, tworzenia nowych źródeł przychodów i sposobów zapewnienia klientom najlepszego środowiska.


 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
W grę wchodzą również wielkie ilości danych. Klienci coraz intensywniej udostępniają swoje dane i korzystają z technologii 5G, danych komórkowych i rozwiązań IoT. Globalne przedsiębiorstwa coraz częściej podejmują decyzje dotyczące produktów i usług lokalnie i często dokładnie w miejscu, w którym znajduje się klient. Rządy i obywatele chcą, aby ich dane i aplikacje były przechowywane w kraju i w obrębie suwerennych granic. Aby wspomóc zmieniające się otoczenie danych, trzeba je dokładnie analizować, zabezpieczać oraz dostarczać wciąż nowe usługi dla konsumentów i przedsiębiorstw.

Telekomunikacja jest wpisana w DNA firmy Oracle. Wieloletnie doświadczenie w pracy z globalnymi operatorami telekomunikacyjnymi przy obsłudze ich systemów danych, aplikacji i operacji sieciowych pozwala nam zrozumieć, czego potrzebują nasi klienci. Wiemy, jakie wyzwania wiążą się z rozproszonymi zadaniami przetwarzania, zgodnością z przepisami regionalnymi i branżowymi, ograniczeniami w zakresie danych Big Data oraz skalowaniem. Wierzymy, że razem możemy zapewnić wyjątkową obsługę klienta i nowe możliwości rozwoju. Rozpoczęliśmy już pracę z kluczowymi partnerami, takimi jak TIM (Telecom Italia), Bharti Airtel i Telefonica Espana.

Cieszymy się, że możemy teraz zaprezentować rozwiązanie Oracle Cloud for Telcos!

Oracle Cloud for Telcos to wszechstronny zestaw rozwiązań w chmurze opartych na platformie Oracle Cloud Infrastructure (OCI). OCI jest dostępna na całym świecie w 36 regionach, obsługuje pakiet aplikacji Oracle Fusion Cloud, sieć podstawową Oracle Communications, rozwiązania B/OSS oraz ponad 60 innych pakietów aplikacji branżowych. Firmy telekomunikacyjne mogą tworzyć nowe aplikacje oraz modernizować już istniejące zadania przetwarzania, korzystając z 80 chmurowych usług, w tym z funkcji zarządzania danymi, tworzenia aplikacji, analityki i sztucznej inteligencji.

Rozwiązanie Oracle Cloud for Telcos pozwala każdemu dostawcy usług telekomunikacyjnych lepiej wykorzystać metodologię Agile, ograniczyć wydatki inwestycyjne i koszty operacyjne oraz stworzyć elastyczne podstawy dla innowacji. Dzięki niemu firmy telekomunikacyjne mogą:
  • unowocześnić rozwiązania IT i OSS/BSS w chmurze, zwiększając wydajność o ponad 50% i jednocześnie zmniejszając koszty o nawet 60%;
  • uzyskać wgląd we wszystkie dane teleinformatyczne, sieciowe i brzegowe, zwiększając wydajność i generując nowe przychody; uruchamiać sieci podstawowe i brzegowe w formie usług w chmurze, zmniejszając wskaźnik CAPEX i jednocześnie zwiększając elastyczność;
  • uruchamiać swoje rozwiązania IT, sieć i nowe usługi w rozproszonej architekturze chmury, włączając innowacyjne hybrydowe technologie chmurowe OCI w systemach swoich klientów;
  • generować nowe strumienie przychodów, tworząc i/lub obsługując aplikacje następnej generacji.
Omówimy teraz szczegółowo pięć udostępnionych rozwiązań.

Uruchamiaj dowolne aplikacje IT i OSS/BSS o 50% szybciej przy mniejszych kosztach

Rozwiązanie Oracle Cloud for Telcos zapewnia kluczowe innowacje, które ułatwiają migrację i uruchamianie najważniejszych aplikacji IT i OSS/BSS (np. firm Oracle, Ericsson lub aplikacji niestandardowych). Oracle Cloud zapewnia klastrowanie baz danych i wydajne operacje we-wy niezbędne do utrzymania niemal zerowego czasu przestojów środowisk, a jednocześnie zwiększa o co najmniej 50 procent wydajność w chmurze. Partnerstwo z Microsoft Azure umożliwia naszym klientom wykonywanie zadań przetwarzania w dwóch chmurach z użyciem sfederowanej tożsamości przy zaledwie 2-milisekundowych opóźnieniach, zapewniając jeszcze większą elastyczność.

Firma TIM Brasil, brazylijski dostawca usług mobilnych, miała za zadanie usprawnić obsługę klientów i radykalnie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, przenosząc 100% swoich zadań przetwarzania do chmury. Firma wybrała rozwiązania Oracle Cloud for Telcos i Microsoft Azure, które zapewniają obsługę wielu chmur. Firma TIM Brasil przenosi do Oracle Cloud swoje podstawowe systemy rozliczeniowe i operacyjne, a także środowisko VMware obejmujące 4000 serwerów, które hostują setki innych aplikacji.

Przekształcaj obsługę klientów i operacje, wykorzystując dane oraz sztuczną inteligencję

Wielu klientów usług telekomunikacyjnych ma już swoje dane zgromadzone w bazach danych oraz aplikacjach Oracle. Oracle Cloud for Telcos ułatwia ich integrację z mniej ustrukturyzowanymi danymi, takimi jak środowiska IoT, obrazy, czy dzienniki w repozytorium danych w chmurze. Stąd dane mogą być przetwarzane przez usługi - takie jak Apache Spark, Oracle Autonomous Data Warehouse lub MySQL Heatwave, zoptymalizowane przez usługi Data Science lub OCI Language (przetwarzanie tekstu) i wizualizowane przez narzędzia Oracle Analytics.

Firma Safaricom, największy kenijski dostawca usług telekomunikacyjnych, miała znaczne koszty ogólne w procesie outsourcingu wynoszące miliony dolarów. Firma użyła rozwiązania Oracle Cloud for Telcos do integracji danych pochodzących z Oracle Fusion Supply Chain Management i innych źródeł z rozwiązaniem Autonomous Data Warehouse. Narzędzia Oracle Analytics — dzięki wbudowanemu mechanizmowi samouczenia się — pomogły Safaricom identyfikować wzorce, umożliwiając usprawnienie negocjacji z dostawcami oraz przyspieszenie procesu odnawiania kontraktów.

Skuteczna obsługa, kontrolowanie i różnicowanie usług sieciowych

Oracle Cloud for Telcos oferuje najlepsze w swojej klasie rozwiązanie 5G w chmurze oparte na rozwiązaniach Oracle Communications, obsługujące polityki systemowe i pobieranie opłat, sygnalizowanie i routing oraz analizę i automatyzację sieci. Rozwiązanie Oracle Communications Session Border Controller (SBC) w Oracle Cloud to idealny wybór dla usług rozwijających się sieci w środowiskach 5G i opartych na chmurze. Pomaga operatorom zapewniać niezawodną komunikację w czasie rzeczywistym, z uwzględnieniem aplikacji przeznaczonych dla klientów indywidualnych oraz przedsiębiorstw.

Nasza chmura publiczna jest już dostępna w 36 lokalizacjach na całym świecie. Do końca 2022 roku planujemy rozszerzyć zasięg do 44 lokalizacji — to najszybsza ekspansja wśród dostawców chmur klasy enterprise. Szybki dostęp do regionów jest oferowany w ramach usług publicznych lub prywatnych poprzez ponad 50 partnerów za 1/4 ceny innych dostawców usług w chmurze. W regionach chmury zapewniamy spójne, minimalne opóźnienia — mniej niż 100 μs w przypadku jednostronnych opóźnień między hostami i mniej niż 500 μs między domenami dostępności — z wysoce elastycznym środowiskiem wykonawczym, zapewniającym maksymalne wykorzystanie oraz skalowanie poziome i pionowe. Oferujemy także rozwiązanie Oracle Cloud VMware Solution (OCVS), które umożliwia tworzenie centrów danych SDDC i zarządzanie nimi w aplikacji Oracle Cloud Infrastructure.

Firma BT, największy dostawca usług mobilnych i szerokopasmowych w Wielkiej Brytanii, wybrała firmę Oracle ze względu na jej gotowość do obsługi technologii 5G, dojrzałość produktów i konkurencyjne zalety. Firma BT korzysta z podstawowego rozwiązania w chmurze Oracle 5G. Obejmuje to rozwiązanie Oracle Communications Cloud Native Converged Policy Management w celu zoptymalizowania zasobów sieciowych i zapewnienia na rynku nowych ofert sieci 5G.

Uruchamiaj usługi IT, sieciowe i brzegowe w rozproszonej architekturze chmurowej

Uruchamianie usług w chmurze było dotąd dla firm telekomunikacyjnych zadaniem złożonym. Jeśli firma chce mieć usługę, musi utworzyć ją samodzielnie na swoim sprzęcie (np. Red Hat OpenShift) lub połączyć się z publiczną chmurą usługi (np. AWS Outposts). Rozwiązanie Oracle Cloud for Telcos upraszcza te procesy. Oprócz regionów chmury publicznej oferujemy całe stosy chmurowe obejmujące sprzęt, skalowanie, poprawki i aktualizacje. Nasz dedykowany region Cloud@Customer oferuje w tym modelu ponad 80 usług OCI. Dodatkowo narzędzia kontrolne chmury znajdują się u klienta. Dedykowane regiony nie są powiązane z naszą chmurą publiczną, a wszystkie dane i metadane są przechowywane w środowisku klienta telekomunikacyjnego, co zapewnia najlepszą kontrolę dostępną na rynku.

Rozwiązanie Oracle Cloud for Telcos oferuje także dodatkowe typy urządzeń, które mogą obsługiwać wdrożenia w dowolnym miejscu sieci. Rozwiązanie Exadata Cloud@Customer oferuje bazy danych Oracle jako usługę, którą klienci mogą wdrażać w dowolnym miejscu. Ponadto oferujemy skalowalną usługę obliczeniową i pamięci masowe za pomocą rozwiązania Private Cloud Appliances. Połączenie tych funkcji zapewnia operatorom telekomunikacyjnym elastyczną, rozproszoną chmurę zdolną do uruchamiania szerokiego wachlarza zadań przetwarzania danych operacyjnych — od funkcji sieciowych Enterprise IT i OSS/BSS przez sieci 4G/5G aż po usługi brzegowe.

Firma Entel, największy chilijski dostawca usług telekomunikacyjnych, zamierzała zamknąć wszystkie swoje centra danych IT. Cel ten udało im się osiągnąć, korzystając z rozwiązania Oracle Cloud for Telcos. Firma przeniosła znaczną część swoich aplikacji OSS/BSS i klasy enterprise, w tym aplikacji firmy Oracle i innych podmiotów, do regionów chmury publicznej OCI w Chile i Brazylii, co pozwoliło zaoszczędzić 50 procent kosztów w porównaniu z poprzednim modelem i radykalnie poprawić obsługę klientów. Firma przeniosła również większość swoich baz danych do platformy Exadata Cloud@Customer, zwiększając wydajność o 300%.

Tworzenie i obsługa aplikacji następnej generacji

Nasz piąty obszar rozwiązań umożliwia operatorom telekomunikacyjnym wykorzystanie nowych możliwości generowania przychodów, jakie stwarza sieć 5G i inne innowacje sieciowe. Rozwiązanie Oracle Cloud for Telcos zapewnia przyjazną dla twórców aplikacji infrastrukturę i usługi. Dzięki temu klienci korporacyjni i partnerzy ISV mogą z łatwością tworzyć i wdrażać aplikacje korzystające z sieci telekomunikacyjnych. Dzięki usługom deweloperskim - takim jak CI/CD, zarządzanie kodem źródłowym, tworzenie modeli ML, gotowe usługi AI do analizy tekstu, mowy, obrazów i anomalii, zarządzanie kontenerami, funkcjami i API - operatorzy telekomunikacyjni mają wszystko, czego potrzebują, aby zwiększyć możliwości rozwoju i hostingu swoich aplikacji.

Źródło: www.oracle.com/pl/

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top