loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Tradycyjne, czy procesowe systemy ERP?
Z których bardziej zadowoleni są właściciele i prezesi firm?

macrologicSystemy ERP to dziś dla wielu firm ważny element wspierający zarządzanie organizacją. Jednak tylko co druga osoba zarządzająca przedsiębiorstwem jest zadowolona z możliwości rozwoju poszczególnych elementów posiadanego systemu oraz zakresu obszarów i funkcji, które on obejmuje — tak wynika z badania przeprowadzonego przez ICAN Institute na zlecenie firmy Macrologic. Badanie pokazuje również, że użytkownicy procesowych systemów ERP są dużo bardziej zadowoleni z używanego oprogramowania niż ci, którzy korzystają z systemów tradycyjnych.
 

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 



Celem badań było określenie poziomu zaawansowania firm w procesowości oraz poziomu satysfakcji z używanych systemów do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa. W ankiecie wzięli udział przedstawiciele łącznie 215 takich polskich firm. Wśród przebadanych firm były zarówno takie, w których zarządzanie opiera się na procesach (organizacje horyzontalne), jak i takie, w których dominuje model silosowy (organizacje wertykalne). Wyniki wskazują, że w odniesieniu do większości aspektów poziom zadowolenia przedstawicieli organizacji zarządzanych w sposób procesowy jest istotnie wyższy od poziomu zadowolenia reprezentantów firm, których działalność bazuje jedynie na tradycyjnych pionach i działach.

Systemy ERP oparte na procesowości dużo lepiej odwzorowują funkcjonowanie firmy. Dzięki temu w naturalny sposób wspierają obsługę procesów, w realizacji których mogą brać udział osoby z różnych zespołów czy działów. Nie dziwię się więc, że coraz więcej firm decyduje się na takie rozwiązanie

Systemy ERP oparte na procesowości dużo lepiej odwzorowują funkcjonowanie firmy. Dzięki temu w naturalny sposób wspierają obsługę procesów, w realizacji których mogą brać udział osoby z różnych zespołów czy działów. Nie dziwię się więc, że coraz więcej firm decyduje się na takie rozwiązanie - mówi Barbara Skrzecz-Mozdyniewicz, prezes Macrologic SA.W tradycyjnym oprogramowaniu wydajność mierzona jest zwykle na poziomie poszczególnych działów, a przecież nawet w tak prosty proces jak wystawienie faktury zaangażowany jest przynajmniej dział handlowy i dział finansów - dodaje.
Największe różnice pomiędzy systemami są widoczne w dopasowaniu systemu do potrzeb klientów na różnych etapach realizacji procesu oraz w zaszyciu analityki w systemie. W odniesieniu do tych aspektów ogólne zadowolenie zarządzających wyniosło odpowiednio 68 proc. i 63 proc., podczas gdy zadowolenie w organizacjach zaawansowanych w procesowości aż 88 proc. i 75 proc. Różnice zanotowano także w łatwości dostosowania systemu do zachodzących zmian w organizacji oraz w możliwości rozwoju poszczególnych elementów systemu. Ogólne zadowolenia wyniosło odpowiednio 60 proc. i 55 proc, a w przypadku firm wykorzystujących procesowe ERP – 71 proc. i 58 proc.

Dla sprawności operacyjnej biznesu ważne jest, żeby korzystać ze zrozumiałych i intuicyjnych rozwiązań, które podpowiadają, w jakiej fazie procesu się znajdujemy i jakie są kolejne kroki. To właśnie wyróżnik systemów procesowych — mówi Barbara Skrzecz-Mozdyniewicz.
Co ciekawe, aż 13 proc. ankietowanych co roku robi przegląd dostępnych na rynku systemów ERP, a 32 proc. robi to nie rzadziej niż co trzy lata. Z kolei tylko 16 proc. zdecydowanie nie zamierza wymieniać posiadanego systemu.

Źródło: www.macrologic.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top