Newsletter

loading...
Banner IFS 160x200 2017

Firma Limar Sp. z o.o. wdrożyła rozwiązanie klasy ERP – system Microsoft Dynamics NAV

Prowadzenie międzynarodowej działalności w zakresie uszlachetniania i obróbki wyrobów dżinsowych i bawełnianych przeznaczonych zarówno na rynek krajowy, jak i na rynki zagraniczne, wymaga zaawansowanych możliwości w zakresie zarządzania rozbudowaną linią produkcyjną. Firma Limar Sp. z o.o. współpracuje z zagranicznymi firmami z branży odzieżowej zajmującymi się podobną działalnością i mającymi wspólnych kontrahentów.

{MosModule module=GreneReklama}
Firma bierze udział w projekcie, mającym na celu wdrożenie w tych firmach systemu Microsoft Dynamics NAV - rozwiązania wspierającego zarządzanie informacjami i danymi. Projekt przewiduje wdrożenie w Rumunii, we Włoszech i w Polsce. Z uwagi na duże doświadczenie firmy NAV.COM w prowadzeniu podobnych projektów została ona wybrana przez koordynatora projektu, włoską firmę GRUPPO SISTEMA do wdrożenia w Polsce.

Informacje o firmie

Firma Limar Sp. z o.o. specjalizuje się w uszlachetnianiu i obróbce gotowych wyrobów dżinsowych i bawełnianych. W ofercie firmy znajduje się m.in.: farbowanie, piaskowanie, dekatyzacja, wycieranie, obróbka laserem dżinsu i odzieży dżinsowej, malowanie ręczne i mechaniczne odzieży dżinsowej i tkanin, a także wykończanie wyrobów włókienniczych.
 
Wyzwanie

Firma Limar powstała w 1999 roku. Od początku swojej działalności na rynku zwiększyła zatrudnienie z 48 osób do 752 osób w 2005 roku. Klientami firmy Limar są największe i najbardziej znane w Polsce i na świecie firmy z branży odzieżowej, posiadające w swojej ofercie kolekcje ubrań dżinsowych.
 
W 2003 roku firma Limar została zaliczona przez dziennik „Puls Biznesu” do grona najprężniej rozwijających się i najbardziej rzetelnych biznesowo przedsiębiorstw w Polsce i otrzymała prestiżowy tytuł „Gazele Biznesu 2003”, zajmując II miejsce w rankingu ogólnopolskim oraz I miejsce w rankingu regionalnym (Śląsk).
 
Wybór rozwiązania podyktowany był potrzebami i oczekiwaniami grupy firm z branży odzieżowej, których linie produkcyjne dokonują obróbki setek tysięcy sztuk odzieży dżinsowej i bawełnianej jednocześnie. Firma Limar posiada w ofercie ok. 250 sposobów obróbki technicznej tkanin i gotowej odzieży, a w ciągu jednego dnia laboratorium firmy wykonuje 15 nowych wzorów na zamówienie Klientów. Tylko w 2003 roku firma wyprodukowała ponad 2 miliony sztuk odzieży, a obecnie wytwarza ich ok. 20 tys. sztuk dziennie.
 
„Dla firmy działającej na tak dużą skalę, jak ma to miejsce w przypadku Limar Sp. z o.o. wybór odpowiedniego oprogramowania oznacza znalezienie rozwiązania dostosowanego do krótko i długoterminowych celów biznesowych. Wybrane rozwiązanie musiało spełniać specyficzne wymogi firmy, która działa w branży odzieżowej na międzynarodowym rynku” - Grzegorz Kowalik z firmy NAV.COM.
 
Rozwiązanie
Decyzja o wdrożeniu rozwiązania wspierającego zarządzanie przedsiębiorstwem jest związana z potrzebą ustandaryzowania i integracji danych pochodzących z firm działających w oparciu o podobną technologię, we Włoszech Rumunii i Polsce. Wymagania te spełnił system Microsoft Dynamics NAV 4.0, którego elastyczność pozwoliła na dopasowanie go do specyfiki działania przedsiębiorstw z branży odzieżowej. System został rozszerzony o moduł NW Foundtion, odpowiedzialny za obsługę linii produkcyjnej.

„Microsoft Dynamics NAV spełnił oczekiwania firmy Limar Sp. z o.o., przejmując funkcje kilku różnych systemów informatycznych obecnych w przedsiębiorstwie i umożliwiając w ten sposób standaryzację danych. Dzięki temu firma Limar posiada łatwy dostęp do informacji i może centralnie zarządzać produkcją oraz kosztamii Grzegorz Kowalik z NAV.COM.
 
Istotną kwestią podczas wyboru systemu było również to, iż Microsoft Dynamics NAV jest rozwiązaniem wykorzystywanym na całym świecie, co umożliwia efektywną współpracę przy jego użyciu pomiędzy firmami działającymi na różnych rynkach europejskich.
 
Serwery bazodanowe zostały usytuowane we Włoszech, a praca użytkowników systemu odbywa się za pomocą połączeń terminalowych. Docelowo planowane jest zaimplementowanie trzech osobnych baz danych, które lokalnie będą obsługiwały pełną funkcjonalność systemu Microsoft Dynamics NAV. Zakupiona licencja umożliwia pracę 47 użytkownikom.

Wdrożenie systemu Microsoft Dynamics NAV w firmie Limar Sp. z o.o rozpoczęło się w kwietniu 2006 roku, a jego drugi etap planowany jest na początek roku 2007. W pierwszym etapie wdrożenia, który trwał 3 miesiące, uruchomiono następujące moduły:

  • Zarządzanie Finansami
  • Sprzedaż i Marketing
  • Zakupy i Magazyny
Oprócz wymienionych standardowych funkcjonalności Microsoft Dynamics NAV, wdrożono stworzony przez GRUPPO SISTEMA moduł Samples&Orders, który odpowiada za wzory wykonywanych przez firmę Limar usług (Code Campione) oraz za poszczególne zlecenia dla Klientów (Partita).
 
W ramach pierwszego etapu wdrożenia zostały również zaimplementowane rozwiązania autorstwa firmy NAV.COM, w tym narzędzie do importu informacji finansowych z dotychczas wykorzystywanych systemów informatycznych do Microsoft Dynamics NAV.
„Uruchomienie pozostałych modułów planowane jest na drugi etap wdrożenia, który rozpocznie się na początku 2007 roku. Naszym celem, jako firmy, która zarówno wdraża, jak i doradza w zakresie implementacji rozwiązań informatycznych, było zaprojektowanie i efektywne rozplanowanie kolejnych etapów wdrożenia. Dzięki temu firma Limar ma możliwość systematycznego przechodzenia na nowe rozwiązania” – Grzegorz Kowalik z NAV.COM.
 
Korzyści biznesowe

Standaryzacja i integracja danych w jednym systemie, szybki dostęp do informacji.
Integracja danych w jednym systemie informatycznym umożliwia sprawne zarządzanie i łatwą wymianę danych pomiędzy firmami objętymi projektem wdrożenia, działającymi w kilku krajach Europy.
 
Kontrola i analiza kosztów produkcji.
Nowy system, pozwalając na efektywne zarządzanie m.in. danymi finansowymi, umożliwia bieżące kontrolowanie i analizę danych finansowych, w tym kosztów produkcji, które w przypadku firmy z branży odzieżowej mają znaczenie kluczowe.
 
Usprawnione raportowanie.
Dzięki możliwości przechowywania danych firmowych w jednym, centralnym systemie, pracownicy zyskali możliwość łatwego i wygodnego tworzenia raportów dotyczących różnych dziedzin działalności przedsiębiorstwa. Za sprawą usprawnionego systemu raportowania, możliwa będzie również bardziej efektywna analiza danych firmowych, pozwalająca na podejmowanie bardziej tranych decyzji biznesowych.

Źródło: www.microsoft.com
loading...
loading...
loading...

Controlling w służbie produkcji

Webinar z cyklu "Przemysł 4.0" - Produkcja Made in Poland. Na drodze do Przemysłu 4.0

MES, czy ERP?

Kilka przemyśleń Przemysława Kędzierskiego - Product Ownera obszaru Produkcja firmy BPSC- na temat...

Co czwarta instytucja finansowa w Europie...

Już 1 na 4 instytucje z sektora finansowego odnotowała incydenty naruszenia cyberbezpieczeństwa –...

Bez innowacji firmy nie maja szans na...

Cyfrowa transformacja może przynieść europejskiej gospodarce wzrost PKB o co najmniej 2,1 proc.

20170424 ERP dla produkcji
Show Panel
ENOVA365 KWADRAT
Show Panel
  • eqsystembaner