itintegro logo2015Branża sprzedaży detalicznej rozwija się w zawrotnym tempie. Nowoczesne technologie, stały dostęp do Internetu, czy aplikacji mobilnych, całkowicie zmieniają podejście klientów. Stali się oni bardziej świadomi i wymagający, oczekują lepszej obsługi i wyższej jakości produktów. Chcąc sprostać oczekiwaniom klientów, firma Cross Jeans zdecydowała się na wdrożenie systemów Microsoft Dynamics NAV oraz LS Retail, które pozwoliły usprawnić wielokanałowy proces sprzedaży i obsługi.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
 
Dynamiczny rozwój marki Cross Jeans

Firma Cross Jeans powstała w latach 40. ubiegłego stulecia. Dostarcza swój asortyment do licznych europejskich krajów. Obecnie zatrudnia ponad 6000 pracowników w kilku fabrykach, produkując rocznie miliony par jeansów. Cross Jeans posiada swoje siedziby w Belgii, Czechach, Szwajcarii, Austrii, Holandii oraz w Niemczech. Centrale marki znajdują się w Polsce oraz w Niemczech.

W Polsce marka funkcjonuje od ponad 25 lat. Produkty Cross Jeans można kupić już w ponad 25 firmowych salonach oraz 200 sklepach multibrandowych na terenie całego kraju.

Głównym celem, jaki postawiła sobie firma Cross Jeans, była potrzeba ścisłej integracji wszystkich rozwiązań, które wykorzystywane były do zarządzania kanałami B2B i B2C, a także stworzenie spójnej bazy danych dostępnej w systemie ERP – Microsoft Dynamics NAV. Osiągnięcie celu pozwoliłoby na efektywną analitykę i raportowanie z wykorzystaniem narzędzi Business Intelligence.
Zdecydowaliśmy się na wdrożenie Microsoft Dynamics NAV zintegrowanego z LS Retail, ponieważ dotychczasowy system ERP ograniczał rozwój firmy – działał wyłącznie lokalnie i nie był skalowalny – mówi Przemysław Madejski, Dyrektor Operacyjny, Cross Jeans – Poszukiwaliśmy rozwiązania globalnego – wspólnego dla wszystkich naszych zagranicznych oddziałów, które zapewniłoby dostęp do spójnej bazy danych oraz wiarygodną analitykę. By osiągnąć oczekiwany efekt, wdrożyliśmy MDMS – moduł do zarządzania danymi centralnymi, który umożliwia lepszy monitoring działań poszczególnych oddziałów oraz synchronizację i zarządzanie danymi – dodaje.
W 2017 roku podjęto decyzję o wdrożeniu Microsoft Dynamics NAV i rozwiązań LS Retail w polskim oddziale firmy. Partnerem wdrożeniowym została spółka IT.integro.

Wdrożone rozwiązania

W firmie Cross Jeans wdrożono system ERP – Microsoft Dynamics NAV zintegrowany z rozwiązaniami LS Retail, pozwalającymi na efektywne zarządzanie sprzedażą detaliczną. Integracja dała pracownikom dostęp do wszystkich obszarów firmy – finansów, sprzedaży, marketingu, magazynu i usług, dzięki czemu procesy w organizacji realizowane są szybciej i skuteczniej.
Projekt w Polsce był realizowany cztery lata po wdrożeniu systemów w Niemczech. Rozwiązania zostały tam dobrze przyjęte, dlatego zdecydowaliśmy się na jego roll-out do polskiego oddziału. Decydując się na wdrożenie systemów Microsoft Dynamics NAV oraz LS Retail, kierowaliśmy się międzynarodowym charakterem obu rozwiązań. Wielojęzyczne i wielowalutowe narzędzia pozwoliły naszej firmie korzystać z niego we wszystkich krajach, w których zlokalizowane są nasze sklepy – mówi Przemysław Madejski, Dyrektor Operacyjny, Cross Jeans. – Dodatkowo wybraliśmy rozwiązania, które nie będą ograniczać naszego rozwoju. Są skalowalne oraz dopasowane do naszych potrzeb. Istotnym powodem wyboru rozwiązań był szereg referencji z branży retail i fashion, co ostatecznie przekonało nas do wyboru Microsoft Dynamics NAV zintegrowanego z LS Retail – podsumowuje.
Wśród dodatkowych rozwiązań, na które zdecydowała się firma Cross Jeans, znalazły się między innymi Master Data Management System – czyli system do zarządzania danymi centralnymi, pozwalający na synchronizację danych we wszystkich oddziałach oraz narzędzia Targit – Business Intelligence.
Rozwiązanie Business Intelligence umożliwia prowadzenie szczegółowych analiz z obszaru sprzedaży detalicznej – mówi Jakub Abram – Badanie zachowań konsumentów, rentowności promocji czy ruchu klientów w sklepach stacjonarnych pozwala lepiej poznać grupę docelową. Wykorzystanie pozyskanych danych wpływa na realizację efektywniejszych działań sprzedażowych, tworzenie spersonalizowanych treści marketingowych oraz lepsze dopasowanie produktów do oczekiwań klientów – podsumowuje.
Kluczowe korzyści biznesowe

Dzięki wdrożeniu systemów Microsoft Dynamics NAV oraz LS Retail, Cross Jeans osiągnęło wyższy poziom kontroli i możliwości bezpośredniego wglądu w procesy realizowane zarówno w obrębie organizacji, jak i między oddziałami. Bezpośrednim skutkiem takiego działania było dostosowanie się do rynkowych trendów i wzrost konkurencyjności sklepów Cross Jeans, co równocześnie wpłynęło na znaczny wzrost jakości obsługi klientów.
Wśród najważniejszych korzyści, jakie osiągnęliśmy dzięki wdrożeniu systemu Dynamics NAV była możliwość integracji rozwiązań dedykowanych B2B, B2C oraz narzędzi analitycznych z systemem ERP. Dzięki połączeniu możliwości oraz skoncentrowaniu wszystkich istotnych danych w jednej bazie, Cross Jeans uzyskał większy poziom kontroli nad procesami realizowanymi w organizacji – mówi Przemysław Madejski. – Uzyskaliśmy lepszy wgląd w sytuację firmy, możemy na bieżąco analizować dane oraz planować przyszłe działania w obszarze logistyki i promocji. Ogromne korzyści wiążą się z wdrożeniem systemu do zarządzania sprzedażą detaliczną – LS Retail, który pozwolił nam podnieść jakość obsługi klientów, zapewnić im lepsze warunki zakupów i promocji oraz możliwość korzystania z kart lojalnościowych – dodaje.
Źródło: www.it.integro.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top