System ERP - Impuls 5 w Dryvit Systems USA

 Dryvit Systems USA (Europe) Sp. z o.o. jest producentem akrylowych i mineralnych systemów termomodernizacji na styropianie, wełnie mineralnej oraz klejów do płytek ceramicznych. Swoją działalność w Polsce Dryvit rozpoczął w 1970 roku – wtedy wykonał swoje pierwsze krajowe zlecenie – ocieplenie ściany szczytowej na warszawskiej ulicy Przy Agorze.


Ocieplenie to uważane jest za wzorcowe - na jego podstawie Instytut Techniki Budowlanej opracował instrukcję pt „Ocieplenie ścian zewnętrznych budynków metodą lekką”. Na dobre Dryvit zadomowił się w Polsce w 1991 tworząc sieć dystrybucyjną. Wzrastający popyt oraz zainteresowanie produktami spółki zdecydowały o utworzeniu w 1996r. firmy Dryvit Systems USA (Europe) Sp. z o.o. i rozpoczęciu produkcji w kraju. Od tego czasu Dryvit produkuje wszystkie materiały dla swoich systemów – m.in. kleje, tynki i farby, zaopatrując rynek polski oraz rynki krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Obecnie strategicznym celem spółki jest wzmocnienie pozycji rynkowej w Polsce oraz ekspansja międzynarodowa. Systemy Dryvit posiadają certyfikaty dopuszczające je na rynek polski oraz rynki zagraniczne – m.in. Rosji, Wielkiej Brytanii i Republiki Południowej Afryki

Zintegrować rozproszoną strukturę

Dryvit Systems USA (Europe) Sp. z o.o. działa w rozproszonej strukturze. Centrala firmy znajduje się w Warszawie, produkcja realizowana jest w miejscowości Krze Duże, zaś sprzedaż odbywa się poprzez sieć Regionalnych Centrów Dystrybucyjnych rozsianych po całym kraju. Funkcjonujące przez wdrożeniem zintegrowanego systemu informatycznego klasy ERP oprogramowanie nie było w stanie zintegrować informacji pochodzących z tak wielu źródeł. Funkcjonowało 8 niezależnych miejsc instalacji oprogramowania, co zakłócało obieg informacji w skali całej firmy. Jak podkreśla Robert Kokosiński, Wiceprezes Zarządu Spółki – „Istniejące przed implementacją oprogramowanie było przestarzałe, nie posiadało wielu funkcjonalności, które na pewnym etapie rozwoju firmy okazały się niezbędne. Szczególnie doskwierał nam brak funkcjonalności produkcyjnych oraz kadrowo-płacowych. Rozproszona struktura nie pozwalała na wygenerowanie rzetelnej, obiektywnej informacji. Brak było danych dotyczących należności, czy poziomu zapasów. Traciliśmy kontrolę nad limitami kredytowymi. Wszystko to zdecydowało, że postanowiliśmy wspomóc naszą działalność systemem ERP”:

Dokonać optymalnego wyboru

Do ostatecznej decyzji na temat wyboru systemu ERP Dryvit przygotowywał się bardzo długo. Wnikliwie sprawdzano wielu oferentów. System musiał spełnić wszystkie oczekiwania kierownictwa spółki. Jak zaznacza Robert Kokosiński – „BPSC to solidna firma krajowa, która gwarantuje natychmiastową reakcję w nagłych przypadkach. Jej system jest dostosowany do polskich realiów gospodarczych, istnieje możliwość szybkiego wprowadzenia potrzebnych modyfikacji. Niebagatelną wagę odgrywała także cena – tu BPSC zaproponowało atrakcyjne warunki”.

Lepsze zamiast dobrego

Początkowo Dryvit zdecydował się na implementację systemu Impuls BPSC. W międzyczasie na rynku pojawił się nowy system BPSC – Impuls 5, który okazał się narzędziem jeszcze lepiej spełniającym oczekiwania kierownictwa spółki. „Większa funkcjonalność systemu Impuls 5 spowodowała, że na zamianę zdecydowaliśmy się w zasadzie w trakcie wdrożenia systemu Impuls BPSC. Nie żałujemy tej decyzji” – podkreśla Robert Kokosiński. Wdrożenie systemu Impuls 5 było kompleksowe. Swoim zasięgiem aplikacja objęła praktycznie wszystkie sfery działalności przedsiębiorstwa. Zbiorcze informacje handlowe czy produkcyjne ze wszystkich jednostek spółki dostępne są w każdej chwili z poziomu centrali, tym samym ułatwiony został dostęp do aktualnych i rzetelnych danych. Scentralizowana baza kontrahentów umożliwia pełną kontrolę na działalności handlową i limitami kredytowymi. System znacznie usprawnił gospodarkę magazynową. „Mamy pełną wiedzę jak wyglądają nasze zapasy, jakim asortymentem dysponujemy i w jakich miejscach się znajduje. To pozwala racjonalizować naszą gospodarkę materiałową, co z kolei obniża koszty całej działalności. Usprawnione zostały relacje na linii handel – produkcja. Uproszczeniu uległo planowanie produkcji” – podkreśla Prezes Kokosiński. Implementacja systemu przyczyniła się również do podniesienia jakości pracy działów spółki – szczególnie księgowości i kadrowo-płacowego. Czynności wykonywane wcześniej nierzadko ręcznie stały się po wdrożeniu łatwiejsze i przeprowadzane zdecydowanie szybciej. System nadąża za zmieniającą się strukturą firmy. Zmiana lokalizacji czy otwarcie nowego oddziału nie nastręcza już problemów – dzięki systemowi jednostka taka jest praktycznie od razu zintegrowana z firmą. Aktualnie Dryvit „przymierza się” do pełniejszego wykorzystania możliwości systemu i opracowywania za jego pomocą pełnowymiarowych analiz ekonomicznych.

Źródło: www.bpsc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top