loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

500 000 części w systemie ERP Kulczyk Tradex

Generalny importer VW i Audi usprawnił największy obszar biznesowy firmy: zakup, magazynowanie i sprzedaż części zamiennych do samochodów tych marek. Wdrożony przez BCC system ERP wspomaga zarządzanie około 500 000 pozycji towarowych.

Klientami firmy Kulczyk Tradex (KT) są między innymi sieci dealerskie VW i Audi. Celem trwającego 9 miesięcy przedsięwzięcia była poprawa obsługi klientów dzięki uzyskaniu lepszej kontroli nad dostępnością towarów oraz skróceniu czasu realizacji zamówień. Osiągnięto również oszczędności w procesach wewnętrznych, m.in. przyspieszając rotację towarów, wzmacniając kontrolę nad reklamacjami dealerskimi.

Uruchomione w maju br. rozwiązanie kompleksowo wspiera działalność KT związaną z częściami VW i Audi, od rejestracji zamówień klientów, zakupu i importu pozycji od producenta, przez magazynowanie, sprzedaż i obsługę posprzedażną (zwroty, reklamacje). O wyjątkowości rozwiązania decyduje skala jego wykorzystania przez KT. W systemie ERP przetwarzane są dane około pół miliona rodzajów części, a dziennie firma obsługuje zlecenia sprzedaży i zlecenia przeniesienia zawierające ponad 10 000 pozycji materiałowych. Ostatnie zamówienia spływają każdego dnia przed godziną 18:00, a już o 19:30 pierwsza ciężarówka spedytora z częściami do klientów opuszcza magazyn.

W ramach zrealizowanego przez BCC projektu zostały wdrożone innowacyjne funkcje SAP wspomagające procesy logistyki, w tym m.in.: integracja z dostawcą usług logistycznych, zarządzanie procesami dla części regenerowanych, a także nowoczesne rozwiązania dla magazynu wykorzystujące skanery kodów kreskowych w procesach przyjęcia, pakowania i załadunku. Wartym szczególnej uwagi jest autorskie rozwiązanie BCC w obszarze przeładunku kompletacyjnego (cross-dockingu), które zapewnia duże oszczędności czasu i powierzchni magazynowej przez inteligentne kierowanie zamówionych przez klientów towarów bezpośrednio ze strefy przyjęć do strefy wydań. Przyspiesza to realizację zamówień klientów, przyczyniając się jednocześnie do powstania oszczędności w wykorzystaniu przestrzeni magazynowej.

Zarządzanie częściami VW i Audi to kolejny obszar biznesowy firmy KT, objęty rozwiązaniami SAP. W latach 2003/2004 BCC wdrożyło SAP dla obszaru importu i sprzedaży samochodów, a od 2007 r. KT wspiera systemem SAP także obszary akcesoriów samochodowych, zarządzania materiałami marketingowymi i narzędziami serwisowymi.

Źródło: SPN Polska

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top