loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

SAP Polska wchodzi do średnich przedsiębiorstw

SAP ERPPo doświadczeniach z roku minionego, lider na rynku systemów ERP zmienia strategię. SAP Polska wchodzi na rynek aplikacji dla firm średniej wielkości, chcąc go odebrać takim podmiotom jak Simple. Aby tego dokonać firmie są potrzebni lokalni partnerzy.


Firma SAP Polska, osiągnęła w 2005 roku założone wcześniej wyniki. Wzrost sprzedaży nowych licencji oprogramowania wyniósł 20 proc., liczone w złotych. Całkowite przychody firmy miały wartość 229,3 mln zł w porównaniu do 203,3 mln zł w roku 2004. Kluczowym źródłem obrotów SAP Polska jest oprogramowanie (81,4 proc.).

Firmie udało się pozyskać w omawianym okresie 114 nowych klientów (130 rok wcześniej) z czego 42 na rozwiązania z rodziny mySAP Business Suite i 72 klientów na systemy SAP Business One (dla mniejszych przedsiębiorstw).

Do jej największych kontraktów należą umowy m.in. z firmami: Mittal Steel, STOEN, Telefonia Kable, ZUS. Wśród mniejszych klientów znaleźli się m.in.: Bajer, Elstar Oil i Van Pur. Firmy te wybrały narzędzia mySAP. W gronie nowych użytkowników systemu SAP Business One są zaś na przykład Złomrex i Arco.

Pod względem przychodów z oprogramowania sprzedaż SAP Polska wygląda następująco: dostawcy usług (telekomunikacja i energetyka) – 38 proc., przemysł – 22 proc., sektor publiczny – 14 proc., sektor finansowy 7 proc., MŚP – 19 proc.

- Udało się nam osiągnąć zakładane cele mimo aprecjacji złotego. W ramach programu Safe Passage udało się nam przejąć firmę Hortex, która zamieniła oprogramowanie Oracle na SAP. Poza tym, na nasze rozwiązania przeszły też Polskie Huty Stali (kontrakt z Mittal Steel), które posiadały narzędzia IFS i Koncern Energetyczny Energa, posiadający system QAD. W przychodach rośnie udział małych i średnich przedsiębiorstw, sądzimy, że sprzedaż dla tego segmentu w 2006 r. będzie stanowiła 28 proc. przychodów – komentuje Grzegorz Rogaliński, prezes SAP Polska.

W związku z rosnącym popytem na systemy ERP w segmencie firm średnich, firma przygotowała nową strategię sprzedaży systemów Business One i All in One. Obecnie zwiększa zatrudnienie w dziale zajmującym się penetracją tego rynku oraz szuka nowych partnerów. Według Grzegorza Rogalińskiego, chodzi o lokalnych dostawców aplikacji ERP, którzy zdecydują się wycofać z oferty własne oprogramowanie zarządcze i rozpocząć sprzedaż systemów SAP. Firmy te powinny specjalizować się w konkretnych branżach. SAP chce też dodatkowo wykorzystać przy ekspansji telemarketing.

Mali dostawcy oprogramowania finansowego posiadają w Polsce ok. 30 proc. rynku, nie zdominowanego dotąd przez światowych dostawców, jak Oracle. Strategia firmy SAP ma pozwolić spółce na wejście na rynek należący dotąd do takich dostawców jak WaPro czy Simple.

W 2006 roku SAP chce osiągnąć 45-proc. udział w krajowym rynku ERP a w 2010 r. zwiększyć go do 50 proc.

W roku obecnym firma liczy na znaczące kontrakty w administracji (m.in. resort finansów), w sektorze MŚP oraz w energetyce wytwórczej i dystrybucji.

Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top

0 - Błąd: 0

0

OOM command not allowed when used memory > 'maxmemory'.

The Page you are looking for doesn't exist or an other error occurred.
Go back, or head over to the home page to choose a new direction.