loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Creative Innovation Group postawił na WaterProof

Fiasko wdrożeń systemów informatycznych bierze się zwykle ze niedokładnego rozpoznania procesów biznesowych w firmie. To ryzyko eliminują doświadczeni konsultanci, świadomi swych potrzeb użytkownicy i właściwa metodologia dostosowana do odpowiedniego systemu – mówi Manoj Nair, prezes Creative Innovation Group, polskiej firmy konsultingowej IT, która zakończyła w firmie Promotech  wdrożenie  systemu Microsoft Dynamics Ax wg metodologii WaterProof.

Metodologia WaterProof, opracowana przez holenderski Watermark w oparciu o doświadczenia zebrane przy ponad 1000 projektach z ostatnich 10 lat, została przygotowana z myślą o Microsoft Dynamics Ax (wcześniej Axapta), zintegrowanym systemie wspomagający zarządzanie firmami. Watermark jest największym partnerem  Microsoftu w Europie, w tej chwili należy do niego blisko 10 proc. rynku wdrożeń tego systemu. Creative Innovation Group jest wyłącznym partnerem Watermark na Polskę.

Główne cele WaterProof to skrócenie czasu wdrożenia, szybkie uzyskanie zwrotu z inwestycji w oprogramowanie, zapewnienie niskiego kosztu utrzymania rozwiązania, a także prowadzenie wdrożeń w sposób umożliwiający ich szybkie przenoszenie np. z jednego oddziału firmy do drugiego (tzw. roll-out). WaterProof daje też pewność, że wdrożenie będzie przejrzyste pod kątem czasu, kosztów i kontroli zasobów.

Wdrożenie rozpoczyna się od analizy procesów biznesowych, zdiagnozowania głównych problemów w firmie oraz opracowania scenariuszy dla każdego procesu. Na tej podstawie tworzony jest prosty model, na którym użytkownicy oswajają się z systemem, w jakim mają pracować. Następnie model przenoszony jest na system, czyli na wdrażane moduły np. sprzedażowe i produkcyjne, które są ustawiane na podstawie wyników analiz. Trzymanie się tej zasady „od ogółu do szczegółu” to jedna z głównych cech WaterProof. Właściwe ustawienie systemu i końcowy sukces wdrożenia zależy od „wyłapania” na początku projektu najważniejszych procesów biznesowych i ścisłej współpracy  kluczowych użytkowników ze strony klienta.

- Dzięki scenariuszom, budowanym w oparciu o kierunek i rodzaj przepływających informacji, kluczowi użytkownicy, a więc szefowie działów dokładnie wiedzą, co się dzieje w firmie i skąd biorą się poszczególne procesy. Wiedza, w ten sposób usystematyzowana, przekłada się na sprawną komunikację między konsultantami, a kluczowymi użytkownikami. Od tego w dużej mierze zależy powodzenie projektu – wyjaśnia Manoj Nair.

- WaterProof zakłada,, że to szefowie działów odgrywają tak naprawdę kluczową rolę. Od początku uczestniczą w projekcie, prezentują przed firmą wyniki poszczególnych etapów, a gdy dobiega ono końca dzielą się swoją wiedzą z pozostałymi pracownikami (tzw. końcowymi użytkownikami) poprzez prowadzenie warsztatów. Ponieważ chcemy mieć pewność, że kluczowi użytkownicy opanowali, zrozumieli i zaakceptowali wdrożony system, przejście do każdego kolejnego etapu jego wdrożenia jest pisemnie dokumentowane. – dodaje dr Tomasz Gawron, wiceprezes Creative Innovation Group.

Według metodologii WaterProof Creative Innovation Group kończy wdrożenia systemu Microsoft Dynamics Ax w Wola Info S.A.,  integratorze systemów informatycznych, HDS Polska, który jest właścicielem salonów prasowych In Medio i Relay. W marcu zaś wg tej samej metodologii CIG rozpoczął projekt dla firmy ADe-Line S.A., do której należy sieć ekskluzywnych salonów z wyposażeniem wnętrz – Almi Decor.

Źródło: CIG

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top