loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

QAD wdraża system ERP w Polytec

Zakład Polytec Holden, producent części dla branży motoryzacyjnej, wprowadził sztandarową aplikację QAD – pakiet ERP -Global Enterprise Edition, wzbogaconą o funkcjonalności wspierające przedsiębiorstwa o wielooddziałowej strukturze. Decyzja o wdrożeniu wynikała m.in. ze świetnych rezultatów wprowadzeniu systemu QAD w polskim zakładzie Polytec Interior. Aplikacja obejmuje wszystkie obszary zarządzania firmą – finanse, zakupy, zarządzanie produkcją, planowanie, zarządzanie jakością i stanem magazynów.

Decyzja o wyborze aplikacji QAD wynika z potwierdzonej w praktyce zdolności do zarządzania zmiennym popytem klientów oraz poprawy procesów administracyjnych. Zakład Polytec Interior mieszczący się w Tomaszowie Mazowieckim z powodzeniem wprowadził system QAD w wersji eB2, którego podstawowym atutem jest sprawne i dokładne planowanie produkcji.

Decyzję o wdrożeniu podjęliśmy przede wszystkim ze względu na spodziewany wzrost wolumenu produkcji. Musieliśmy pomyśleć o dobrym narzędziu do jej planowania. Ważne było również usprawnienie łańcucha dostaw. W związku z podpisaniem nowych kontraktów przed pracownikami Działu Handlowego i Działu Produkcji stanęły również duże wyzwania logistyczne – podsumowuje Robert Papuga, szef informatyki Polytec Interior Polska.

Popyt na produkty „szyte na miarę” oraz trend ku ograniczaniu stanów magazynowych sprawiają, że Polytec Holden musi sprostać nieustannej fluktuacji popytu - zamówieniom zmieniającym się z dnia na dzień i bardzo krótkim terminom dostaw. Przy obsłudze ponad 15 producentów, zarządzanie zmiennym popytem jest ciężkie także z powodu różnych metod składania zamówień. Część z nich korzysta z elektronicznej wymiany danych (EDI), inni z tradycyjnego faxu. Polytec zdecydował się zamienić system Sage 500 na nowy system QAD GXE, by sprostać wskazanym wcześniej problemom i sprawnie odpowiadać na zamówienia, także te nieprzewidywalne, o zmiennej wielkości i częstotliwości.

Polytec Holden jest częścią austriackiej Polytec Group i zatrudnia w Wielkiej Brytanii 250 osób. Firma dostarcza części do drzwi, zderzaki i spojlery, dla takich marek jak Volvo, Mercedes-Benz McLaren, Aston Martin, Jaguar, Bentley i Ford. Firma przewiduje, że nowe rozwiązanie informatyczne poprawi terminowość dostaw, pozwoli na obniżenie o 25 procent stanu magazynów, usprawni kontrolę kosztów i cały proces produkcji – tak by firma mogła lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i wkraczać na nowe nisze rynkowe.

Projekt wdrożeniowy w zakładzie Polytec Holden w Wielkiej Brytanii rozpoczął się w lutym 2006 r. Zakończenie planowane jest na październik b.r.


Źródło: www.qad.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top