loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

BPSC wdraża system ERP w Dynapac

Dynapac Sp. z o.o. już od wielu lat jest na polskim rynku liderem w stosowaniu technologii wibracyjnego zagęszczania i rozkładania nawierzchni drogowej. Jest czołowym producentem sprzętu zagęszczającego i rozkładającego nawierzchnię, oferując pełen wachlarz maszyn do budowy dróg. Dynamiczny rozwój firmy miał i ma swoje oparcie w bogatym doświadczeniu oraz ciągłych inwestycjach w zaplecze badawczo-rozwojowe. Wzrost firmy, zwłaszcza w aspekcie handlowym a także wielość linii asortymentowych wymusiły implementację nowoczesnego systemu ERP, który w czytelny i przede wszystkim szybki sposób pozwoliłby uzyskać niezbędne informacje, konieczne do prowadzenia racjonalnej polityki biznesowej.


Po uwzględnieniu ofert wielu dostawców Dynapac wybrało rozwiązanie BPSC SA – system Impuls. Jak podkreśla Sebastian Przybylski, Dyrektor Finansowy i szef projektu wdrożeniowego , Impuls będąc systemem konkurencyjnym cenowo w stosunku do systemów zagranicznych daje te same możliwości. Niezmierne ważne – kontynuuje dyrektor Przybylski – jest fakt, że Impuls jest systemem bardzo elastycznym, dostosowującym się do zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie.

Przed instalacją nowego systemu firmie Dynapac brakowało całościowej, kompleksowej informacji. Raportowanie poszczególnych danych do centrali firmy było bardzo utrudnione i czasochłonne. Działające narzędzia informatyczne były skomplikowane, brakowało także synchronizacji. Pracownicy odpowiedzialni za raportowanie notorycznie uskarżali się na „pracochłonność” całego procesu, który pochłaniał znaczną część ich czasu pracy.

Wdrożenie systemu ERP  w Dynapac trwało wyjątkowo krótko – zaledwie kilka miesięcy. W tym czasie zaimplementowano moduły: finansowo-księgowy, dystrybucji i sprzedaży, gospodarki magazynowej, środków trwałych oraz CRM. Ze względu na charakter działalności szczególnie ważne dla Dynapac było szybkie przekazywanie informacji z terenu. Obecnie handlowcy działający w całym kraju mogą szybko i w bezpośredni sposób przekazywać wszystkie niezbędne dane do systemu w centrali.

Niewątpliwym atutem firmy jest niezawodny, działający 24 godzinny na dobę serwis. Zajmuje się nim grupa doświadczonych i wykwalifikowanych specjalistów. Świetnie wyposażona hala serwisowa znajduje się w sąsiedztwie firmy w Katowicach zaś serwisanci, podobnie jak handlowcy, są rozsiani w całej Polsce. Również i w tym przypadku Impuls zapewnia wygenerowanie szybkiej, zbiorczej informacji związanej z całą sferą działalności serwisowej.

Kolejnym elementem stwarzającym problemy przed wdrożeniem systemu była duża ilość grup asortymentowych – i w tym wypadku raportowanie i analiza informacji zabierała wyjątkowo dużo czasu. Nie bez znaczenia – szczególnie w polskich realiach – jest prowadzenie optymalnej polityki windykacyjnej. System ma przygotowane dokumenty pod procedury windykacyjne, zgodne z krajowymi przepisami prawnymi. „Impuls pozwala na przejrzystą synchronizację lub w zależności od potrzeb dywersyfikację danych. System pozwolił nam skrócić wiele procesów o kilkaset procent. To co kiedyś zajmowało trzy dni teraz zabiera trzy godziny. Tym samym wykorzystanie czasu pracy stało się zdecydowanie bardziej racjonalne. Znacznie obniżono koszty pracy i koszty bezpośrednie. Nie wspomnę już o wygodzie i zadowoleniu pracowników, dla których praca stała się prostszą i bardziej efektywną” – podkreśla Sebastian Przybylski.

Jak przy każdym wdrożeniu pojawiają się i problemy – jednak jak twierdzą pracownicy Dynapac wsparcie w takich przypadkach ze strony BPSC działa bez zarzutu. Wszyscy podkreślają, szybki proces wdrożenia, planowe uruchomienie systemu i znakomitą współpracę zespołów projektowych klienta i dostawcy. „Wasi konsultanci byli wyjątkowo elastyczni. Na bieżąco reagowali na wszystkie nasze uwagi. Nasza współpraca przebiegała wręcz wzorcowo” – sumuje Dyrektor Przybylski.

Źródło: www.bpsc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top