loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
21 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 55 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności, JEST JUŻ DOSTĘPNY DO POBRANIA!


KLIKNIJ I POBIERZ EGZEMPLARZ JUŻ DZIŚ!


PARTNERZY RAPORTU ERP 2021

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Columbus Polska zwiększa potencjał ERP

ERP zintegrowane z kasami fiskalnymi i skanerem kodów kresowych, ERP z kolektorem danych gromadzonych z nalepek i przywieszek na ubraniach czy artykułach spożywczych. – Możliwości jest więcej. Wszystko zależy od oczekiwań klienta i elastyczności systemu – mówi Manoj Nair, prezes Columbus Polska.


Nie ma bowiem na rynku systemu, którego standardowe funkcjonalności w równym stopniu spełniałyby oczekiwania wszystkich sektorów w gospodarce. - Ale jest to realne. System musi być elastyczny, a wtedy rozbudowany o branżowe rozwiązanie będzie potrafił „dotknąć” każdą fiskalną - dodaje Artur Stypiński, project manager Columbus Polska, który zakończył wdrożenie w ponad 400 salonach prasowych Relay i Inmedio.

Właściciel salonów, firma HDS poszukiwała systemu ERP, który na bieżąco monitorowałby i kontrolowałby każdego dnia przepływ milionów biletów autobusowych, gazet, czy baterii kupowanych w warszawskim metrze, na lotniskach i dworcach kolejowych. Wcześniej firma z kilkudziesięcioma salonami nie potrzebowała ERP. Podliczenie utargu i zaopatrzenie miało miejsce po kilku dniach. Ale dzisiaj to wykluczone.

- Firma w czasie rzeczywistym, musi wiedzieć, jaki jest popyt w każdym z ponad 400 punktów sprzedaży, czy ajenci odprowadzili cały utarg, i do którego salonu należy skierować kolejną dostawę. Ten komfort udało nam się osiągnąć rozbudowując standardowe funkcje ERP o branżowe rozwiązanie, które umożliwiło integrację systemu z centralą systemu Point of Sale, odpowiedzialną za obsługę kas fiskalnych we wszystkich kasach fiskalnych salonów Relay i Inmedio – wyjaśnia Artur Stypiński.

Ale zastosowanie ERP może być jeszcze bardziej wymyślne. Decyduje o tym specyfika biznesu. W Royal Collection, sieci ekskluzywnych salonów z odzieżą strategiczne znaczenie ma wysoka, a więc i ciągła jakość obsługi gości. Przesył danych między salonami, a centralą nie mógł więc odbywać się w trybie on-line, który jest standardem w systemach ERP. Wystarczy awaria łącz, by przesył z wykorzystaniem Internetu został zablokowany.

Columbus wyeliminował to ryzyko, decydując się na tryb off-line. W tym celu opracował moduły Galaxy i SAX, które wykorzystują do komunikacji między centralą a kasami w salonach sprzedaży bezpośrednie połączenia TCP/IP, kolejkowanie pakietów danych, szyfrowanie, kompresję danych, itp. Wszystko to jest zautomatyzowane i podlega bezustannej automatycznej kontroli – dodaje Piotr Szczerbiak, project manager Columbus Polska.

Źródło: Columbus Polska

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top