loading...
RAPORT CRM
RAPORT ERP
RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

SAP wprowadza rozwiązanie SAP® CRM On-Demand – CRM na żądanie.

SAP ERP CRMFirma SAP AG (NYSE: SAP), dbając o dostarczanie rozwiązań, które będą spełniały teraźniejsze i przyszłe potrzeby dużych firm, ogłosiła rozszerzenie zastosowań mySAP CRM (mySAP Customer Relationship Management), wiodącego rozwiązania do zarządzania relacjami z klientami, o system CRM dostępny na żądanie – SAP CRM On-Demand. Rozwiązanie SAP® CRM On-Demand zaprojektowano dla dużych i średnich firm i organizacji w celu zarządzania sprzedażą, serwisem i marketingiem przez Internet, za pomocą prostej w obsłudze aplikacji. Oprogramowanie to jest oferowane w ramach modelu licencjonowania opartego na subskrypcji.

SAP stworzył pierwsze hybrydowe rozwiązanie CRM, łączące oba modele wdrożenia – dostępne na żądanie (on-demand) i lokalne (on-premise) – oraz umożliwiające integrację z innymi aplikacjami biznesowymi. Aby udostępnić tę jedyną w swoim rodzaju koncepcję biznesową, firma SAP zastosowała innowacyjny model „Isolated Tenancy”, gwarantujący zarówno wysoką dostępność i niskie ryzyko charakterystyczne dla metody jednomandantowej (single-tenancy), jak i wydajność oraz szybkość wdrożenia architektury wielomandantowej (multi-tenancy). W rezultacie firmy mogą rozwijać swoje rozwiązanie CRM, aby dostosować je do unikalnych potrzeb biznesowych oraz strategii związanych z klientami, unikając ograniczeń specyficznych dla modelu na żądanie typu „pure play”.

Firma SAP poinformowała również, że SAP i IBM rozszerzają niniejszym swoją dotychczasową, sprawdzoną współpracę strategiczną w zakresie usług hostingowych dla aplikacji na żądanie na rozwiązanie SAP CRM On-Demand. IBM służy także specjalistyczną wiedzą, aby pomóc klientom we wprowadzaniu tych innowacji, m.in. w jaki sposób jak najszybciej czerpać zyski z wdrożeń CRM.

Równolegle z niniejszą informacją prasoą SAP udostępnił pierwszą z aplikacji dostępnych na żądanie. Rozwiązanie SAP® Sales Sales on-demand – aplikacja na żądanie do zarządzania klientami, kontaktami i analizami sprzedaży jest już dostępna. Wykorzystuje ona przystępne, łatwe w użyciu i konfiguracji narzędzia. Firma SAP planuje udostępnienie w tym roku kolejnych ofert na żądanie z zakresu CRM, obejmujących produkty marketingowe i serwisowe.

Rozwiązanie SAP CRM dostępne na żądanie – zaprojektowane w celu zapewnienia korzyści zarówno użytkownikom procesu biznesowego, jak i menedżerom ds. IT – umożliwia specjalistycznej kadrze kierowniczej, np. dyrektorom ds. sprzedaży, menedżerom ds. serwisu czy specjalistom ds. marketingu, spełnienie bieżących potrzeb biznesowych dzięki szybkiemu i łatwemu dostępowi do funkcji CRM. Równocześnie odpowiada ono wymaganiom dyrektorów ds. informatyki, potrzebujących rozwiązania, za pomocą którego można uzyskać większe korzyści z dotychczasowych inwestycji w IT; ponadto dostarcza nowych, zintegrowanych procesów gospodarczych, zapewniając ich płynność bez tworzenia tak zwanych rozwiązań autonomicznych. SAP jest jedynym dostawcą, którego rozwiązania dostępne na żądanie i lokalne opierają się na wspólnej architekturze i tym samym modelu danych oraz oferują jednolity interfejs użytkownika. Dzięki temu możliwa jest płynna zmiana, zapewniona jest dostępność danych i kontynuacja procesów oraz minimalizacja kosztów zarządzania zmianami.

„Koncepcja on-demand spowodowała zmianę paradygmatu zakupu i implementacji, szczególnie w obszarze CRM – powiedziała Mary Wardley, Wiceprezes ds. Aplikacji CRM w IDC. – Jesteśmy przekonani, że hybrydowe rozwiązania CRM i współistnienie różnych modelów dostawy są niezbędne, aby można było sprostać różnorodnym potrzebom przedsiębiorstw. SAP Sales on-demand to pierwszy, ważny krok SAP. SAP dołącza tę opcję dostawy do oferty zintegrowanego środowiska aplikacji.”

Rozwiązanie SAP Sales on-demamd

Rozwiązanie SAP Sales dostępne na żądanie umożliwia klientom szybką realizację codziennych zadań, automatyzację i wspomaganie sprzedaży. Ułatwia m.in. analizy sprzedaży oraz zarządzanie: klientami i kontaktami, działaniami, szansami i cyklem sprzedaży, kalendarzem oraz zadaniami. Pozwala to firmom na lepsze wykorzystanie szans biznesowych w transakcjach z nowymi i dotychczasowymi klientami. Rozwiązanie SAP Sales dostępne na żądanie bazuje na wieloletnim doświadczeniu SAP w projektowaniu aplikacji dot. sprzedaży i CRM. Oferuje ono funkcje, które odpowiadają aktualnym wymaganiom działu sprzedaży, dostarczając podstawę długoterminowej strategii w zakresie CRM. Istotne cechy rozwiązania SAP Sales dostępnego na żądanie:

  • Prosta obsługa: Główne procesy CRM są udostępniane poprzez nowy interfejs, który jest specjalnie dostosowany do wymagań użytkowników z działów sprzedaży i marketingu. Liczne skróty i pomoce nawigacji ułatwiają użytkowanie.
  • Synchronizacja: Integracja z aplikacjami biurowymi wspiera współpracę w działach sprzedaży.
  • Wdrożenie: Internetowy model hostingu umożliwia dokonanie konfiguracji i startu produktywnego w krótkim czasie, zapewnia mniejszy nakład na szkolenia i szybką akceptację rozwiązania przez użytkowników.
  • Rentowność: Rozliczenie na miesiąc i użytkownika, z ceną początkową wynoszącą 75 dolarów amerykańskich.
  • Elastyczność: SAP oferuje elastyczne okresy ważności kontraktów dotyczących opcji on-demand.
  • Integracja: Rozwiązanie jest zaprojektowane od podstaw w celu zapewnienia bezproblemowej integracji z innymi systemami przedsiębiorstwa (np. służącymi do planowania zasobów organizacji i zarządzania łańcuchem dostaw), aby zagwarantować realizację bezpośrednich procesów gospodarczych oraz przejrzystość w kontaktach z klientem.
  •  Przejrzysta koncepcja rozwoju: Rozwiązanie umożliwia płynne przejście do wdrożenia lokalnego (on-premise), jeśli przedsiębiorstwo planuje obszerną instalację CRM. 

„Początkowo myśleliśmy o wdrożeniu niszowego produktu w środowisku on-demand, jednak SAP oferuje bardzo interesującą alternatywę – rozwiązanie do automatyzacji sprzedaży, z funkcją natychmiastowej implementacji, które można długoterminowo dostosowywać do zwiększającej się liczby naszych działów sprzedaży i marketingu – powiedział Michael S. Michlovich, Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu w DuPont IT. – Dzięki rozwiązaniu SAP CRM dostępnemu na żądanie możemy skoncentrować się na sprzedaży i pozostawić zarządzanie aplikacjami firmie SAP. Poza tym rozwiązanie to można w łatwy sposób zintegrować z posiadaną przez nas infrastrukturą SAP, co pozwala nam na dalsze korzystanie z ważnych danych, takich jak profile klientów czy historia sprzedaży.”

„Potrzebowaliśmy prostego w obsłudze i instalacji oraz przyjaznego dla użytkownika rozwiązania typu SFA (Sales Force Automation) do wspomagania i automatyzacji sprzedaży, a nowa oferta SAP idealnie spełnia nasze wymagania – powiedział Kenneth Damato, Starszy Wiceprezes ds. Sprzedaży w American Standard. – Podjęcie decyzji o zastosowaniu rozwiązania SAP Sales dostępnego na żądanie przyszło nam z łatwością, ponieważ tak samo zapatrujemy się na kwestię długotrwałego związku rozwiązania typu SFA z procesami biznesowymi CRM. Wraz ze wzrostem naszego przedsiębiorstwa przybywać będą działy marketingu i obsługi klienta oraz nastąpi rozwój w innych obszarach. Nowa oferta SAP, z jasną mapą wdrożenia, pasuje idealnie do naszej.”

Strategiczne partnerstwo z IBM

Partnerem w zakresie usług hostingowych dla pierwszej oferty on-demand SAP jest IBM, który dostarcza bezpieczne, pewne i szeroko dostępne usługi hostingowe na bazie serwerów IBM oraz połączenia z technologią bazy danych DB2. Tym samym IBM i SAP umacniają swoje długoletnie i udane partnerstwo, z którego korzyści czerpią klienci z rozmaitych branż na całym świecie. Rozwiązanie SAP zostanie udostępnione na platformie IBM Applications On Demand Platform, która umożliwi automatyzację hostingu aplikacji oraz zarządzania aplikacjami i będzie stanowić skalowalną oraz wydajną platformę dla aplikacji biznesowych. Ponadto firma IBM będzie wspierała SAP usługami konsultingowymi, aby w jak najlepszy sposób pomóc klientom w wykorzystaniu rozwiązania CRM.

„Klienci są siłą napędową każdego biznesu. W pełni zintegrowane informacje o klientach umożliwiają optymalne i innowacyjne kontakty z odbiorcami – powiedział Marc Lautenbach, Dyrektor Generalny IBM Americas. – IBM i SAP ułatwiają przedsiębiorstwom wykorzystywanie danych klienta w celu przyspieszenia procesów decyzyjnych i zwiększenia zdolności do odpowiednio szybkiej reakcji na zmiany rynkowe i nowe szanse biznesowe. Po raz pierwszy nasi wspólni klienci mogą wybrać tempo wdrożeń CRM. Jednocześnie korzystają z zalet zintegrowanych procesów biznesowych w przedsiębiorstwie, które rozwijają się wraz z przedsiębiorstwem. Inaczej mówiąc – dokonują rentownych inwestycji w przyszłość.”

Pionierski sposób SAP na dostępność rozwiązań na żądanie

Aby uprościć swoją nową hybrydową koncepcję, SAP zaprojektował tak zwany model „Isolated Tenancy”. Łączy on zalety systemu jednomandantowego i architektury wielomandantowej. Dzięki temu klienci czerpią takie korzyści z tradycyjnych rozwiązań on-demand typu „pure-play”, jak szybka instalacja, automatyczne aktualizacje oprogramowania i usuwanie błędów oraz centralne zarządzanie w celu utrzymania kosztów na niskim poziomie. Jednocześnie firmy poszukują wysokiej dostępności, bezpieczeństwa oraz niskiego ryzyka – cech charakterystycznych na przykład dla klasycznego hostingu lub środowiska systemu jednomandatowego. Szczególnie istotna dla klientów przedsiębiorstwa jest pewność, że wydajność systemu i ciągłość operacji nie są zależne od zmieniającego się zapotrzebowania innych klientów na różnych poziomach, łącznie z bazą danych. W swojej nowej ofercie „Isolated Tenancy” SAP łączy zalety centralnie obsługiwanego oprogramowania z niezależnością i bezpieczeństwem wraz ze specjalistyczną technologią i zasobami.

„Naszą wizję architektury usług przedsiębiorstwa cechuje dostosowanie potrzeb biznesowych i innowacji technologicznych w celu zaoferowania klientom większej elastyczności – powiedział Shai Agassi, Prezes Grupy Product and Technology oraz Członek Zarządu SAP. – Rozwiązanie SAP CRM dostępne na żądanie otwiera przed przedsiębiorstwami nową drogę do planowania i realizacji własnej strategii CRM, co umożliwia natychmiastowe działanie i strategiczny wzrost – bez żadnych zakłóceń.”

Rozwiązanie SAP Sales dostępne na żądanie jest już dostępne na całym świecie, aktualnie w języku angielskim i niemieckim. Dodatkowe wersje językowe, między innymi w językach: francuskim, japońskim, portugalskim, hiszpańskim i chińskim, będą dostępne w drugim kwartale 2006 roku. Więcej informacji o rozwiązaniu SAP CRM dostępnym na żądanie można znaleźć na stronie www.sap.com/crm.

Źródło: www.sap.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top