loading...
RAPORT CRM
RAPORT ERP
RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

Hotelowy CRM – Przyszłość branży hotelarskiej

LSI Software - CRM, system CRM, ERP, systemy ERPJakimi działaniami wyróżnić się na tle konkurencji? Jak obniżyć koszt pozyskiwania nowych klientów? Jak efektywnie zarządzać danymi oraz informacjami o upodobaniach dotychczasowych gości? Jakie nowe usługi wprowadzić do swojej oferty? To tylko kilka z wielu pytań, które zadają sobie właściciele obiektów hotelowych chcąc zdobyć przewagę konkurencyjną. Skutecznym rozwiązaniem dającym odpowiedź na postawione pytania jest hotelowy system CRM.
Obecnie własny system Customer Relationship Management przestał być tylko domeną największych luksusowych hoteli. Jest to zasługa firm informatycznych takich jak LSI Software, która oferuje branży hotelowej specjalnie dostosowane do jej potrzeb systemy i oprogramowanie komputerowe. Dzisiaj zatem każdy nawet najmniejszy hotel może pozwolić sobie na wdrożenie sytemu usprawniającego zarządzanie obiektem a także zintegrowanego z nim systemu CRM.

Czym jest CRM dla obiektu hotelowego?

Jest kompleksowym i wysokozaawansowanym narzędziem marketingowym, którego zadaniem jest uzyskanie maksimum informacji o każdym gościu oraz przetwarzanie zebranych danych w celu utrzymania z nim długotrwałych relacji biznesowych. Dzięki szybkiemu dostępowi do zgromadzonych informacji o gościach, ich preferencjach, zamawianych usługach, wielkości rachunku można lepiej dostosować ofertę świadczonych usług do preferencji klientów odwiedzających hotel. Znajomość upodobań i potrzeb gości nie tylko umożliwia podejmowanie właściwych decyzji dotyczących realizowanych działań marketingowych i sprzedażowych co minimalizuje ich koszt, ale również stanowi podstawę do opracowania programu lojalnościowego dla stałych gości hotelu. Własny system CRM jest niezbędnym narzędziem pracy w obiektach, które chcą wyróżnić się na tle konkurencji wysoką jakością świadczonych usług przez co zapewniają sobie stałych i zadowolonych klientów. A przecież to właśnie zadowoleni goście, którzy ponownie wracają do hotelu są najważniejsi dla właścicieli obiektów hotelowych.

Jakie ważne funkcjonalności posiada system POSitive CRM firmy LSI Software?

Obecnie na rynku pojawia się coraz więcej firm, które oferują programy do zarządzania relacjami z klientami jednak nie wszystkie posiadają rozbudowane funkcje mając przez to tylko ograniczone możliwości działania. Jedną z nielicznych na rynku jest firma LSI Software, której rozbudowany system POSitive CRM znacznie wyróżnia się na tle innych rozwiązań. Oprócz standardowych opcji czyli pozyskiwania i analizy wszelkich informacji o klientach zarówno indywidualnych jak i grupowych, możliwości podglądu historii kontaktów z klientami, ich rachunków i zamawianych usług CRM oferowany przez LSI Software zapewnia również nowoczesne funkcje, które znacznie usprawniają działania sprzedażowe oraz marketingowe. Dzięki integracji z oprogramowaniem do zarządzania hotelem system CRM automatycznie pobiera dane o dostępnych zasobach hotelu, restauracji czy SPA pozwalając na szybkie przygotowanie oferty dla wybranych grup klientów. Wskutek tego proces sprzedaży oraz ofertowania ulega znacznemu skróceniu a dzięki przeprowadzonej analizie preferencji klientów, oferty są precyzyjnie dostosowane do konkretnych gości. Znacznemu usprawnieniu ulega również proces rezerwacji pokoi, sal konferencyjnych, stolików w restauracji hotelowej oraz pozostałych zasobów i usług hotelowych. Na podstawie zebranych danych o gościach hotelowych, historii ich pobytu w danym hotelu, ich upodobaniach, zamawianych potrawach czy usługach CRM przygotowuje również program lojalnościowy specjalnie dedykowany konkretnym klientom lub grupom zorganizowanym. Pozwala to na wysoką personalizację obsługi każdego klienta lub grup przy organizacji konferencji, szkoleń, bankietów lub imprez okolicznościowych. LSI Software mając na uwadze, iż dużą część dochodów hoteli stanowi organizacja konferencji, szkoleń opracowała specjalnie funkcje CRM umożliwiając między innymi planowanie oraz rezerwację układu stolików podczas konferencji, pełną rezerwację i rozliczanie przerw kawowych oraz multimediów niezbędnych do obsługi konferencji. Między innymi dzięki takim udogodnieniom hotelowy dział marketingu zyskuje możliwość oferowania klientom usług lepiej dostosowanych do ich potrzeb. Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem LSI Software jest podgląd zadań zleconych do wykonania oraz stopnia ich realizacji. Kierownik danego działu może obserwować proces wykonywania przez pracowników zleconych im zadań oraz stopień ich wykonania. Kompleksowy system POSitive CRM opracowany przez LSI Software specjalnie dla branży hotelarskiej jest zatem łącznikiem, który spina wszystkie działy hotelu – recepcję hotelową, restaurację, SPA, marketing, sprzedaż – analizuje i koordynuje wszystkie działania aby zapewnić gościom obsługę najwyższej jakości.

Jakie korzyści dostarcza system POSitive CRM?


Dzięki zgromadzonej wiedzy o potrzebach gości hotelowy dział marketingu oferując nowe produkty i usługi może znacznie wyprzedzać działania konkurencji, która nie posiadając kluczowych informacji od swoich klientów dowie się o możliwości oferowania nowych usług, którymi faktycznie są zainteresowani goście dopiero w momencie ich zaistnienia na rynku. Zatem dzięki szybkiej i właściwej analizie potrzeb klientów hotel będzie postrzegany jako wyróżniający się pionier rynku nowych usług i produktów zyskując przez to dodatkowych klientów. Oprócz tego dobry system CRM zapewniając umacnianie długotrwałych relacji pomiędzy hotelem a jego gośćmi pozwala na lepsze poznanie faktycznych potrzeb klientów oraz ich jak najlepszą realizację. Dzięki temu zadowolony z właściwej obsługi klient nie będzie zainteresowany przechodzeniem do konkurencji i korzystaniem z jej usług, która nie będzie miała informacji dotyczących jego potrzeb. W tym miejscu warto powiedzieć o znacznym ograniczeniu kosztów, które zapewnia właściwie dobrany system CRM ponieważ swoim działaniem w dłuższej perspektywie pozwala zmniejszać koszty przeznaczone na działania marketingowe służące pozyskaniu nowych klientów. Tym bardziej, iż koszt pozyskania nowego klienta jest nawet sześciokrotnie wyższy niż utrzymanie dotychczasowego zadowolonego klienta.

Podsumowując niezliczone możliwości oraz korzyści jakich dostarcza nowoczesny i właściwie dopasowany system CRM, jak również obserwując światowe trendy wydaje się, iż w najbliższych latach to właśnie Customer Relationship Management będzie kluczem do osiągnięcia sukcesu w branży hotelarskiej.

Źródło: www.lsisoftware.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top