PROFIm to jeden z czołowych producentów siedzisk biurowych, działający na rynku od 1991 roku. Krzesła i fotele PROFIm produkowane są z przeznaczeniem do biur i innych pomieszczeń, takich jak recepcje, poczekalnie, sale konferencyjne czy audytoryjne. Wyróżnia je rozpoznawalny design, ergonomiczne rozwiązania i wysoka jakość. Firma PROFIm udoskonalając swoją ofertę oraz dbając o najwyższą jakość obsługi klientów, zdecydowała się na wdrożenie, zaproponowanego przez SKK SA, systemu głosowego usprawniającego pracę w magazynie.
Fotele i krzesła PROFIm od lat są prezentowane na międzynarodowych targach i wystawach, takich jak Międzynarodowe Targi Mebli i Wyposażenia Wnętrz Orgatec w Kolonii, Office Life w Pradze czy Międzynarodowe Targi Poznańskie. Produkty PROFIm były wielokrotnie nagradzane i wyróżnianie w prestiżowych konkursach, m.in. Dobry Wzór, Wzór Roku, Produkt Roku, Diament Meblarstwa.

Krzesła i fotele PROFIm produkowane są zgodnie z najwyższymi standardami, czego potwierdzeniem jest uzyskany przez firmę certyfikat jakości ISO 9001:2008. Obecnie w PROFIm pracuje około 1200 osób, a łączna produkcja wynosi ponad 70 tysięcy krzeseł miesięcznie.

Zanim gotowe krzesła i fotele opuszczą fabrykę, najpierw w magazynie odbywa się precyzyjny proces kompletacji poszczególnych elementów niezbędnych do produkcji, takich jak uszczelki, śrubki, blaty, sklejki, stelaże, mechanizmy itp. Do tej pory w magazynie głównym firmy PROFIm w Turku pracownicy podczas kompletacji posługiwali się listą wydań materiałów pochodzącą z innego systemu i szukali lokalizacji odpowiednich elementów potrzebnych do produkcji, zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem.

Aby usprawnić proces kompletacji w magazynie, pracownicy PROFIm potrzebowali bardziej efektywnego rozwiązania, który umożliwi im szybsze i dokładniejsze wykonywanie zadań. SKK zaproponowała PROFIm wdrożenie systemu głosowego do pracy w magazynie, składającego się z przenośnych terminali Talkman oraz słuchawkowego zestawu rozpoznawania mowy. Rozwiązanie współpracuje z systemem WMS, który zarządza magazynem.

Zaproponowany przez SKK system sterowania głosem pobiera dane wyjściowe systemu zarządzania magazynem (WMS), takie jak lista konfekcjonowania zamówienia lub żądanie uzupełnienia stanu magazynowego. Terminal Talkman tłumaczy dane dotyczące przydziału zadań na polecenia głosowe, które kierują pracownika do alejki magazynowej i stanowiska składowania. Pracownik podchodzi do odpowiedniego regału, a następnie potwierdza lokalizację odczytując identyfikator cyfrowy (liczbę kontrolną) do słuchawkowego zestawu rozpoznawania mowy. Mechanizm rozpoznawania mowy tłumaczy słowa pracownika na tekst i wysyła informację przez sieć bezprzewodową do systemu WMS. Z kolei system przesyła odpowiednie polecenie, np.: „pobierz towar”, którego wykonanie pracownik potwierdza do zestawu słuchawkowego, co zostaje zapisane w systemie centralnym. Wtedy pracownik może zostać skierowany do następnej dla danego zamówienia lokalizacji. Zastosowana technologia głosowa umożliwia zatem zarządzanie pracownikami wykonującymi kolejne zadania.
Współpraca z SKK układała się bardzo dobrze i przyniosła oczekiwane efekty. Konsultanci SKK w krótkim czasie przygotowali rozwiązanie dostosowane do potrzeb PROFIm, które zostało łatwo zintegrowane z systemem WMS zarządzającym naszym magazynem. Teraz obsługa regałów półkowych znajdujących się w magazynie odbywa się sprawniej, co ułatwia cały proces kompletacji zlecenia do produkcji - ocenia Sławomir Rykała, Kierownik magazynu materiałów i wyrobów gotowych w PROFIm.
Zastosowanie, zaproponowanego przez SKK, systemu głosowego w magazynie głównym PROFIm w Turku pozwoliło na usprawnienie pracy magazynierów. Rozwiązanie głosowe umożliwia komunikację z systemem bez absorbowania rąk i oczu, ponieważ nie trzeba odczytywać danych z ekranów, korzystać z klawiatury, podnosić i odkładać terminali czy skanerów, dzięki czemu pracownicy są bardziej mobilni i mają „wolne” ręce, co jest bardzo istotne podczas kompletacji różnogabarytowych towarów. Korzystając z zestawu słuchawkowego i lekkiego, przypiętego do pasa, terminala bezprzewodowego, pracownicy magazynu mogą odbierać instrukcje, potwierdzać prawidłowe wykonanie zadania i zgłaszać nieprawidłowości, po prostu mówiąc i słuchając poleceń systemu WMS, co jest równie łatwe i naturalne, jak zwykła rozmowa. Co więcej, moduł rozpoznawania głosu umożliwia użytkownikom naturalne mówienie z pauzami i przerwami oraz rozumie szybko wypowiadane szeregi cyfr. Dzięki temu pracownicy mogą regulować szybkość komunikatu, a także decydować o przerwach i tempie pracy.

Wdrożenie systemu sterowania głosem w magazynie PROFIm wyeliminowało konieczność ręcznego wprowadzania danych, manipulowania sprzętem, czy odczytywania listy zamówienia, co ograniczyło ryzyko wystąpienia pomyłek.

Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu możliwe jest szybsze i dokładniejsze wykonywanie zadań, co przekłada się na oszczędności operacyjne, zwiększoną wydajność i większy zysk.

Źródło: www.skk.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top