MICROSOFTZa brytyjską destylarnią Silent Pool położoną ok. 50 kilometrów od Londynu znajduje się nawiedzone jezioro. Według miejscowej legendy, córka drwala pływała w wodzie, gdy zauważyła obserwującego ją z brzegu króla Jana bez Ziemi (brata Ryszarda Lwie Serce), który władał Anglią w latach 1199-1216. Gdy zaczął się do niej zbliżać, ta odsuwając się daleko, utonęła w głębokiej wodzie. Podobno do dzisiaj każdej nocy, około północy, jej duch podnosi się z głębi i spaceruje po powierzchni. Niektórzy pracownicy destylarni przyznają, że „widzieli dziwne rzeczy”.

 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Silent Pool to jedna z najbardziej popularnych marek premium ginu na świecie, z charakterystycznym wzorem na butelkach, które przyciągają uwagę fanów w całej Wielkiej Brytanii, a także w Stanach Zjednoczonych, Włoszech, Kanadzie, Singapurze, Peru, Rosji i RPA. Do produkcji trunku używany jest spirytus destylowany z lokalnych zbóż. W procesie wykorzystywane są także 24 różne składniki, m.in: jałowiec pochodzący z Bośni, arcydzięgiel z Polski, cynamon, irys, korzeń lukrecji, skórki pomarańczy i cytryny, suszone gruszki oraz bergamotka. Alkohol zawiera także miód, również pochodzący z lokalnych źródeł.

Wraz ze wzrostem popularności i popytu na trunek, rośnie również skala jego produkcji. Mały zespół może wyprodukować do 10 000 butelek dziennie ze swoich dwóch destylatorów, Julii i Ofelii. Przed wybuchem pandemii destylarnia przyjmowała także gości – ok 40 000 osób rocznie.

Kiedy Sophie Best, obecna dyrektor finansowa i handlowa Silent Pool, dołączyła do firmy w 2016 roku, pracownicy używali papierowych dokumentów do rejestrowania wszystkiego, co robiła destylarnia – przychodzących składników, wychodzących butelek, sprzedaży, marketingu, rotacji pracowników, podatków. Tylko nieliczne pliki cyfrowe były zapisywane na poszczególnych dyskach twardych, a ludzie używali osobistych adresów e-mailowych w sprawach zawodowych. W miarę rozwoju i skali operacji, Best wiedziała, że potrzebuje rozwiązania cyfrowego.

Są dwie rzeczy, które mogą zamknąć ten biznes z dnia na dzień: jedną z nich jest brak płynności finansowej, co miejmy nadzieję, jest mało prawdopodobne. Druga to HMRC (Her Majesty’s Revenue and Customs) – departament rządu odpowiedzialny za podatki. W przypadku problemu z przepływem gotówki można pożyczyć pieniądze, ale dla urzędu skarbowego nie ma alternatywy. Musimy być bardzo sumienni w prowadzeniu dokumentacji. Dlatego musieliśmy zdigitalizować naszą działalność, żeby mieć pewność jakie są przychody i koszty i jakie płacić podatki. Potrzebowaliśmy platformy, która mogłaby rejestrować cały biznes od początku do końca. Dlatego idealna okazała się platforma Bevica” – mówi Best.


Bevica to platforma zarządzania biznesem dla sektora napojów, stworzona przez partnera Microsoft TVision Technology. Jest ona oparta na Microsoft Dynamics 365, dzięki czemu może łatwo łączyć się z całym środowiskiem chmury Microsoft – Microsoft 365, Power BI i PowerApps, aby pomóc firmom takim jak Silent Pool w zarządzaniu finansami, zakupami, logistyką, magazynem, sprzedażą, zarządzaniem relacjami z klientami i raportowaniem.

Udział w programie partnerskim Microsoft pozwala nam łączyć się z innymi zwinnymi firmami, które dążą do poprawy swojej produktywności i doskonałości operacyjnej. Cieszymy się, że możemy wspierać organizacje, które mają tego rodzaju wizję przyszłości” – podkreśla Claudio Martell, product manager platformy Bevica.


O ile jagody jałowca i inne składniki, które tworzą gin, nie generują cła, o tyle robi to alkohol. I to o tę część biznesu dba m.in. Bevica. Pozwala ona na kupno alkoholu na odpowiednich zasadach, a kiedy produkowany jest gin, jest on zarządzany w odpowiedni sposób pod kontem urzędu skarbowego. Jeżeli jest eksportowany, nie ma obowiązku płacenia cła, a system o tym wie. Jeśli rozprowadzają go w Wielkiej Brytanii do dystrybutora lub sprzedają do lokalnego sklepu, system o tym wie i zapisze w nim pewną kwotę należnych ceł. Wszystko, co muszą zrobić, to wprowadzić gin w odpowiednim miejscu na platformie, a oprogramowanie będzie oznaczać w przypadku, gdy cło jest płatne i jaka jest jego wysokość. To naprawdę proste” – dodaje Martell.


Dzięki temu Sophie Best jest teraz w stanie lepiej czytać prognozy i zmiany w przepływach pieniężnych w czasie rzeczywistym, uruchamiać raporty w celu oceny danych dotyczących sprzedaży bez konieczności czekania do końca miesiąca czy analizować dane w poszczególnych okresach czasu, aby sprawdzić, który obszar sprzedaży w Wielkiej Brytanii, kraj lub kanał sprzedaży odniósł największy sukces. Wszystko to może być realizowane z poziomu komputera w domu, biura Silent Pool lub smartfona w trakcie spotkania z dostawcą.

Sprawnie działający system to także zasługa TVision” – dodaje Best. „Ściśle współpracowali z nami przy konfiguracji i zadawaliśmy im po drodze wiele pytań. Dla małej firmy, takiej jak Silent Pool, która ma niewielki zespół pracowników wykonujących wiele zadań, Bevica jest strzałem w dziesiątkę. Po prostu działa i nie musimy się tym martwić.


Każdy użytkownik może wyświetlać raporty o stanie zatowarowania w czasie rzeczywistym na jakimkolwiek urządzeniu i gdziekolwiek się znajduje. Kiedyś był to bardzo powolny i ręczny proces, a trzeba to zrobić dobrze ze względu na podatek, który możemy być winni – niektóre są opłacane cłem, a inne bezcłowe. Rozdajemy również wiele darmowych próbek. Próba śledzenia tego wszystkiego bez tworzenia bardzo złożonego systemu dla personelu była dużym wyzwaniem, ale Bevica rozwiązała również ten problem” – dodaje Best. “Częścią mojej pracy jest planowanie i prognozowanie zapasów. Siadam i opracowuję plan produkcji, a potem wiemy, ile korków i butelek potrzebujemy, itd. Z Bevica wiemy, że mamy na stanie X butelek, ale potrzebujemy ich tutaj i musimy złożyć zamówienie na ten produkt w ciągu dwóch miesięcy, aby upewnić się, że dotrze on na czas. Nigdy wcześniej nie mogliśmy tego zrobić, nie mieliśmy widoku na naszą działalność z tej perspektywy.


Microsoft 365, SharePoint i Teams pozwalają na współpracę i komunikację ze współpracownikami oraz udostępnianie raportów, wykresów i wszystkich niezbędnych danych. Dla przykładu, informacje pogodowe mogą być umieszczone na szczycie danych sprzedaży w Power BI, aby pomóc oszacować, czy deszcz wpłynął na sprzedaż na targach lub innych imprezach plenerowych.

Marie Abery, dyrektor grupy biznesowej Microsoft Dynamics, mówi, że posiadanie jednego, kompletnego rozwiązania jest niezwykle atrakcyjne dla firm.

Większość liderów biznesu przyzna, że ich organizacja jest złożona. Taka jest właśnie natura dzisiejszego biznesu. Jedno spojrzenie na cały biznes to więc nie tylko coś, czego chcą pracownicy, to coś, czego potrzebują” – mówi Marie Abery, Microsoft Dynamics Business Group Director. „Bevica, która jest wspierana przez Microsoft Dynamics 365, daje firmom z branży napojów spokój ducha, że mają pogląd na wszystko. Ale to idzie o wiele dalej. Platforma oferuje również krytyczne spostrzeżenia, na które można reagować, żeby podejmować skuteczniejsze decyzje”- dodaje.


Wszystkie dane generowane przez Silent Pool są prezentowane dyrektor finansowej w formie przystępnych grafik, pozwalając jej dostrzec piki sprzedaży na terenie całej Wielkiej Brytanii. To pozwala podejmować decyzje związane ze zwiększeniem zaangażowania marketingowego lub wprowadzania na rynek nowych produktów.

Wiedza na temat tego, co się faktycznie sprzedaje, oznacza w praktyce więcej słusznych decyzji i następnych kroków, a nie tylko tych poprawnych. Łatwo jest wypuścić na rynek setki produktów, których nikt nie chce kupić. Na szczęście dane pozwalają nam skupić się na planach i trzymać tych kroków, które doprowadzą do rozwoju biznesu” – dodaje Best.


Mnogość operacji Silent Pool jest bardzo złożona. Poza ginem destylarnia produkuje wódkę, rum oraz gin infuzowany owocami, w procesie powstawania którego wykorzystywane są niechciane owoce z pobliskiego Albury. Kilka chwil w sklepiku destylarni pozwala dostrzec na półkach gin rumiankowy, gin smaku śliwki lubaszki, morelowy czy jeżynowy. Klienci mogą także kupić nowe odmiany ginu Silent Pool infuzowane płatkami róż oraz cytrusami. Oferta sklepu to także popularne gadżety – szklanki do alkoholi, otwieracze, korki do butelek, koszulki, czapki, świeczki czy fartuchy.

Sophie Best przyznaje, że organizacja produkcji i logistyki wszystkich tych produktów byłaby koszmarem bez platformy Bevica.

Musieliśmy zdigitalizować całą naszą działalność, abyśmy wiedzieli dokładnie, co nadchodzi i co się dzieje w organizacji” – powiedziała Sophie Best z Silent Pool.


Tworzenie różnych gatunków ginu sprawia, że ​​eksperci firmy zajmujący się destylacją są cały czas na nogach. Zamiast trzymać się przepisu Silent Pool, który obejmuje 24 składniki roślinne i czterostopniowy proces destylacji, eksperci spędzają dni zgarbieni nad stołem w fabryce, mieszając różne składniki, aby znaleźć najlepszą możliwą kombinację. Różne rodzaje jagód jałowca – podstawa wszystkich ginów – mieszane są z lokalnymi świeżymi owocami, miodem z uli w pobliskiej winnicy, lawendą z oddalonego o kilka kilometrów gospodarstwa, rumiankiem i mnóstwem innych ziół i przypraw. Wykorzystanie lokalnych składników pozwala również wspierać lokalne przedsiębiorstwa i zmniejszyć ilość generowanych odpadów.

Produkujemy teraz gin dla kilku winnic w Wielkiej Brytanii” – dodaje Best. “Bierzemy ich martwe skórki z winogron, destylujemy je do spirytusu z winogron, a następnie destylujemy je do ginu. To jest produkt, który w zasadzie wyrzuciliby. Winnice fermentują również trzeci, a czasem czwarty sok winogronowy, wysyłają go do nas, a następnie destylują. Zrobiliśmy też kilka rodzajów wermutu.


Pomimo ogromnego sukcesu charakterystycznego ginu, z perspektywy czasu widać, że przydało się także posiadanie innych produktów, które zaspokoją różne gusta w trakcie pandemii. Destylarnia Silent Pool prowadziła działalność handlową przez cały okres blokady, aczkolwiek przy zmniejszonej liczbie pracowników i całkowitym ograniczeniu wizyt klientów. Firma rozwinęła się także w kierunku sprzedaży żelu do rąk o zapachu ginu i zaoferowała pracownikom NHS zniżkę na wszystkie swoje produkty.

Rozmawiam z wieloma liderami biznesów i od marca widziałam wiele nowych produktów wprowadzanych na rynek. Firmy szukały nowych źródeł przychodów w pandemii. W takiej sytuacji i warunkach współpraca i organizacja pracy wymagają specjalnego wsparcia, jeżeli mamy do czynienia z tyloma ograniczeniami i zasadami izolacji społecznej. Technologia jest wybawieniem dla takich firm” – dodaje Abery.


Ponieważ zachowania konsumentów stale się zmieniają, często idąc zgodnie za wytycznymi rządu, Silent Pool próbuje dostosować się do trybu nowej rzeczywistości.

Ostatnio okazało się, że musimy być dużo bardziej zwinni” – mówi Ian McCulloch z Silent Pool. “Teraz jesteśmy w nowej normalności, musimy reagować na zmiany w marketingu i kanałach cyfrowych znacznie szybciej niż wcześniej. Bevica pozwoliła nam na to, nie dając nam tego okropnego uczucia, że “czegoś nam brakuje.


Zanim rząd wprowadził limit sześciu osób przebywających w jednym miejscu w związku z drugą blokadą, liczba odwiedzających destylarnię zaczęła się ponownie zwiększać. Wycieczki po gorzelni dla grup 14-osobowych, które były już wcześniej zarezerwowane, musiały zostać zmienione na mniejsze imprezy.

Przeważnie między październikiem a grudniem robimy 40% całego planu. Zwykle widzimy wzrost popytu również w lecie. W tym roku widzieliśmy skok popytu w Internecie, który był spowodowany zamknięciem fizycznych sklepów. Od lockdowu nasza strona www notuje bardzo duży ruch.


Nawet przy istniejących ograniczeniach rządowych, Silent Pool nadal rozwija swoją działalność. Bevica i Microsoft 365 mają w tym swój udział i obie platformy zapewnią, że fani ginu będą mogli cieszyć się swoim ulubionym napiwkiem.

Źródło: www.microsoft.com/pl-pl/

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top