Internetowa sprzedaż artykułów sportowych pod opieką systemu Sente

SENTEAIntensywnie rosnąca liczba zamówień i związany z tym dynamiczny rozwój spółki (podwojenie przychodów w okresie 2 lat)  spowodowały sytuację, w której firma musiała podjąć intensywne kroki w kierunku zintegrowania swojego działania w całości organizacji.


 
Aby to siągnać,  zdecydowano się na wdrożenie kompleksowego systemu wspomagajacego procesy operacyjne i taktyczne firmy w następujących obszarach: Sprzedaż i CRM, Logistyka, WMS, Finanse i Księgowość, Controlling i Informacja Zarządcza, Personel, Workflow i Dokumenty, eCommerce.

Na wyborze systemu Sente zaważyły konkretne propozycje rozwiązań dla wyzwań, z którymi mierzy się Ortens i możliwość dostosowania systemu do indywidualnej sytuacji firmy. W podjęciu decyzji pomogły również referencje udzielone przez dotychczasowych klientów Sente.

Jedną z najważniejszych korzyści wynikających ze zastosowania systemu będzie możliwość integracji pracy różnych obszarów działania organizacji. Praca na jednej bazie danych zaoszczędzi czas i zasoby poświęcane na powielanie danych pochodzących z różnych programów funkcjonujących do tej pory w firmach. Nastąpi integracja systemu eCommerce z obszarami systemu odpowiedzialnymi za sprzedaż, BOK, finanse i księgowość oraz zarządzanie magazynem.

Ważnym elementem wdrażanego rozwiązania będzie realizacja koncepcji zintegrowanego zarządzania ofertą handlową dla wielu kanałów sprzedaży (własne sklepy eCommerce, Allegro, Ceneo, sklepy partnerów, sklepy stacjonarne). Wszystkie procesy związane z copywriting’iem, zarządzaniem cenami i promocjami w tych kanałach będą zintegrowane w jednym pulpicie, co znacznie usprawni pracę sprzedawców odpowiedzialnych za poszczególne branże, i pozwoli firmie lepiej zarządzać swoją sprzedażą i marżami.

Poprzez integrację z oprogramowaniem dostawców zostanie usprawniona sprzedaż w modelu drop shippping. Z kolei integracja z systemami spedytorów pozwoli zautomatyzować wymianę danych z firmami kurierskimi i ułatwi wysyłkę towaru.

Wdrożenie systemu WMS zautomatyzuje najważniejsze procesy zachodzące w magazynie. System w oparciu o urządzenia mobilne i kody kreskowe wesprze pracę magazynierów kierując ich we właściwe lokacje w celu kompletacji zamówień. Pozwoli to skrócić czas kompletacji i pakowania przesyłek.

Funkcje obszaru CRM uporządkują obsługę Biura Obsługi Klienta (BOK), zarówno w procesach obsługi sprzedaży, jak i też reklamacyjnych. Ścisła integracja z wieloma kanałami komunikacji (centrala telefoniczna, e-mail) uszczelni systemy obiegu informacji i usprawni realizację tych procesów.

Duża część dotychczasowej pracy zostanie zautomatyzowana, a tym samym ulegnie znacznemu przyspieszeniu. Dzięki temu bez konieczności opłacania nadgodzin czy zatrudniania nowych pracowników sklep internetowy będzie w stanie poradzić sobie z obsługą zwiększonej ilości zamówień. Integracja systemu oszczędzi czas i zasoby ludzkie powodując, że grupa Presto będzie mogła kontynuować swój rozwój, realizować stojące przed nią zadania i zwiększać swoją przewagę konkurencyjną.

Zakończenie analizy przedwdrożeniowej planowane jest na koniec lutego 2015 r., po jej zakończeniu nastąpi przygotowanie i wdrożenie systemu.
Ortens Sp. z o.o. to firma prowadząca pod marką Presto dystrybucję szerokiego asortymentu artykułów sportowych i turystycznych za pośrednictwem sklepu internetowego oraz sklepu stacjonarnego.

Źródło: www.sente.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top