ERP: WIADOMOŚCI

loading...
ERP:WIADOMOSCI

ERP: ARTYKUŁY

loading...
ERP:ARTYKUŁY

ERP: CASE STUDIES

loading...
ERP:CASESTUDY
Perspektywy ERP 2024: Okiem ekspertów

Rok 2024 zwiastuje kolejną falę innowacji w dziedzinie systemów ERP, które są kluczowe dla zarządzania i automatyzacji operacji biznesowych w…

Jak systemy ERP wspierają rozwój przedsiębiorstw

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, wdrażanie technologii w kluczowe obszary działalności stało się nie tylko korzystne, ale…

Jak maksymalizować wydajność i minimalizować przestoje

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, skuteczne planowanie produkcji stanowi kluczowy element sukcesu przedsiębiorstwa. Procesy…

Przemiana cyfrowa w sektorze produkcyjnym: Jak systemy ERP podnoszą standardy efektywności produkcyjnej

Cyfrowa transformacja to nieunikniony proces, który zmienia oblicze wielu branż, w tym także przemysłu produkcyjnego. W miarę jak technologie…

Zarządzanie zakupami przez system ERP

Dział zarządzania zakupami w firmie ma na celu optymalizację kosztów jej funkcjonowania. Pracownicy zajmujący się tym obszarem muszą

System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Previous Next Play Pause
loading...
RYNEK IT: WIADOMOŚCI
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Analiza danych od ręki i dla wszystkich

SAS® Visual Analytics to narzędzie Business Intelligence nowej generacji, które daje użytkownikom biznesowym możliwość samodzielnej wizualnej eksploracji i analizy danych. Dzięki wysoce wydajnej architekturze in-memory wyniki analiz nawet olbrzymich zbiorów danych są dostępne w ciągu kilku sekund.


{MosModule module=WhitePapers_Dzial}
SAS® Visual Analytics to nie tylko moc zaawansowanych analiz dużych wolumenów danych (High-Performance Analytics) ale, co równie ważne, łatwy w obsłudze i przyjazny interfejs graficznej eksploracji i wizualizacji danych. Jest to analityka dostępna dla każdego, wykonywana automatycznie, bez konieczności kodowania, a także z wyjaśnieniami co oznacza dany wynik.

Otwartość na różnorodne dane

Rosnąca popularność narzędzi analitycznych związana jest ze zwiększającą się dysproporcją pomiędzy skalą i intensywnością, z jaką dane są tworzone, a wartością, jaką jesteśmy w stanie z nich pozyskać. Równocześnie, zdolność do skutecznego przetwarzania danych i przełożenia uzyskanych wyników na wzrost przychodów, produktywności, czy udziałów w rynku postrzegana jest jako jeden z najważniejszych obszarów, w jakich można zbudować przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwa, aby mogły efektywnie działać i zachować konkurencyjność, muszą mieć możliwość analizy rosnących lawinowo wolumenów danych, w coraz szybszym tempie. Obecnie coraz częściej obowiązującym standardem staje się analiza danych w czasie rzeczywistym.

SM Marketing Convergence Inc.

Duża sieć detaliczna na Filipinach potrzebowała rozwiązania, które będzie mogło przeanalizować ponad 200 milionów transakcji, generowanych rocznie przez klientów w ponad 500 sklepach należących do sieci. Przedstawiciele SM Marketing Convergence zdecydowali się na wdrożenie SAS Visual Analytics. Rozwiązanie to oferuje nie tylko niezrównaną moc i szybkość przetwarzania, ale także intuicyjny interfejs, który umożliwia prezentowanie informacji w atrakcyjnej formie graficznej. SAS Visual Analytics bezproblemowo, przy użyciu powszechnie dostępnego sprzętu komputerowego, skaluje się od 200 milionów do ponad 1 miliarda analizowanych transakcji. SM Marketing Convergence, wykorzystując rozwiązanie SAS może łatwo śledzić zachowania klientów, wzorce zakupowe i identyfikować trendy, przez co lepiej obsługuje swoich klientów oraz zwiększa zadowolenie ze swoich usług. Rozwiązanie pozwala przygotowywać dopasowane do potrzeb oferty i promocje, pozyskiwać nowych członków programu lojalnościowego, identyfikować szanse up-sell itd.

W związku z dynamicznym przyrostem danych nieustrukturyzowanych, czyli na przykład treści zapisanych w postaci luźnego tekstu, plików audio lub video (wiadomości e-mail, wpisy z serwisów społecznościowych, zapisy rozmów call center, notatki działów obsługi klienta itp.), bardzo istotnym aspektem jest użycie również tego typu informacji w procesie analiz. Podejmowane dzięki temu decyzje biznesowe są oparte na faktach i mogą być bardziej proaktywne. Jak wydobyć wartość biznesową z tego typu informacji?

Hong Kong Efficiency Unit

Przykładem takiego projektu jest wdrożenie w Hong Kong Efficiency Unit. Wydział ten jest agendą rządu Hong Kongu, której zadaniem jest zbieranie i przetwarzanie informacji pochodzące od obywateli, na użytek wszystkich urzędów i resortów rządowych. Wydział zarządza bezpłatną Infolinią dla mieszkańców i każdego roku obsługuje ok. 2,65 mln zgłoszeń telefonicznych i 98 tys. maili zawierających zapytania, wnioski i skargi obywateli. „Byliśmy w posiadaniu wielkich wolumenów danych. Kolejnym, naturalnym krokiem było więc przeanalizowanie i zrozumienie ich zawartości” – mówi W. F. Yuk, zastępca dyrektora Hong Kong Efficiency Unit. W tym celu Hong Kong Efficiency Unit zdecydował się na wdrożenie dwóch narzędzi SAS® Text Miner i właśnie SAS® Visual Analytics.

Pierwsze narzędzie pozwala na odczyt i analizę tekstów w różnej postaci, w tym wiadomości e-mail i zapisów call center. Natomiast dzięki SAS Visual Analytics, Wydział uzyskał zdolność szybkiego przetwarzania danych oraz natychmiastowego tworzenia raportów. Pozyskana wiedza pozwala resortom podejmować trafne decyzje, usprawnić realizację usług i skutecznie przeciwdziałać niepożądanym zjawiskom.

Łatwość obsługi zapytań

SAS Visual Analytics to rozwiązanie do szybkiej i kompleksowej analizy zarówno małych , jak i olbrzymich zbiorów danych. Można je zastosować zarówno w mniejszych firmach, dla których SAS ma specjalną ofertę, jak i dużych organizacjach przetwarzających dane na skalę masową. W porównaniu z klasycznymi narzędziami Business Intelligence - pozwala ono szerokiej grupie użytkowników na znacznie szybszy dostęp do danych i informacji zgromadzonych w firmie. Łatwy w obsłudze, intuicyjny dostęp do raportów i analiz daje możliwość drążenia, wybierania i filtrowania danych, schodzenia od ogółu do szczegółu, a dzięki temu samodzielnego znalezienia odpowiedzi na nasuwające się pytania biznesowe.

SAS Visual Analytics nie wymaga od użytkownika posiadania zaawansowanych umiejętności analitycznych. Interaktywne analizy danych, wizualne poszukiwanie nieznanych relacji i wzorców, odkrywanie nieprawidłowości lub wyjątków dostępne jest bowiem dla każdego użytkownika biznesowego, bez konieczności programowania, czy szkoleń. Unikalne funkcje - takie jak automatyczny dobór najlepszego sposobu prezentacji, czy podpowiedzi „Co to znaczy?” - sprawiają, że rozwiązanie jest łatwe w obsłudze i pozwala na szybkie uzyskiwanie wyników i ich interpretację.

Dobrze dobrany zestaw metod analitycznych pozwala wszystkim użytkownikom wyjść poza świat standardowych raportów i dashboardów (np. wykonać prognozę z wyborem najlepszego modelu szeregu czasowego lub zobaczyć zależności i korelacje między danymi). Metody te pozwalają na głębsze zrozumienie danych, niż jest to możliwe przy użyciu klasycznych narzędzi Business Intelligence. Pomaga w tym również rozbudowana wizualizacja danych, w tym budowa raportów zawierających tabele, wskaźniki KPI, różnorodne wykresy, a także mapy geograficzne.

Użytkownicy nie będący programistami mogą pobrać dane z systemów źródłowych, połączyć je, załadować do środowiska SAS Visual Analytics, a także ustalić harmonogramy zasilania danych. Całość funkcjonalności systemu - od zadań administracyjnych, poprzez przygotowanie danych, aż do tworzenia oraz przeglądania raportów - dostępna jest przez przeglądarkę internetową.

Cosmos Bank

Przykładem efektywnego wykorzystania narzędzia przez decydentów jest Cosmos Bank - największy wystawca kart płatniczych na Tajwanie, który ze względu na konieczność przetwarzania w czasie rzeczywistym ogromnych wolumenów danych dotyczących klientów i transakcji, zdecydował się na wdrożenie rozwiązania SAS Visual Analytics. Dzięki niemu kadra zarządzająca Banku może samodzielne wykonywać szybką i dogłębną eksplorację aktualnych danych, bardziej efektywnie realizować procesy w obszarze marketingu i zarzadzania ryzykiem. Możliwość analizy w błyskawicznym tempie dużych wolumenów danych pozwala Bankowi właściwie projektować ofertę produktów i usług, pozyskiwać nowych klientów oraz podtrzymywać zadowolenie i lojalność dotychczasowych partnerów, a w rezultacie utrzymać przewagę konkurencyjną.
„Żyjemy w erze wizualizacji. Dyrektorzy i członkowie zarządu powinni mieć dostęp do przystępnych i atrakcyjnych graficznie narzędzi, które pozwolą im błyskawicznie zrozumieć sens prezentowanych danych i podjąć właściwe decyzje. - powiedział James Lin, Wiceprezes i Dyrektor ds. Zarządzania Ryzykiem w Cosmos Bank
Mobilny dostęp do raportów

Użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych (tabletów) mogą pobierać interaktywne raporty za pomocą dedykowanej aplikacji SAS Mobile BI, pozwalającej również na pracę bez dostępu do sieci (offline). Jak twierdzą eksperci firmy analitycznej Ovum - nastała dziś era mobilnych narzędzi analitycznych, a rynek systemów BI przeznaczonych dla urządzeń przenośnych rozwija się coraz szybciej. Powodem jest m.in. fakt, że z narzędzi analitycznych na szeroką skalę zaczynają korzystać osoby nieobeznane z technologiami IT, a nie tylko specjaliści ds. analiz, jak w przypadku typowych systemów Business Intelligence. Dla przykładu zastosowanie mobilnych narzędzi BI na poziomie operacyjnym podczas spotkania z klientem czy partnerem biznesowym pozwoli oszacować ryzyko lub zaproponować klientowi optymalną ofertę. Dostęp z poziomu urządzeń mobilnych do danych analitycznych powoduje, że wyjazd służbowy, czy nieobecność w biurze nie ograniczają już możliwości kierownictwa w zakresie zadawania pytań i szukania odpowiedzi na stawiane przed nimi wyzwania biznesowe. Dziś mogą oni robić to w dowolnym czasie i miejscu. Kompatybilność SAS Visual Analytics z systemami iOS (iPad) i Android pozwala na wykorzystanie popularnych funkcjonalności tabletów, takich jak powiększanie i przesuwanie. Z kolei elastyczny układ pozwala na tworzenie treści dostosowanych do różnych potrzeb biznesowych. Również dostęp do dużych zbiorów danych możliwy jest za pośrednictwem serwera analitycznego SAS® LASR™ Analytic Server.

Rozwiązanie SAS Visual Analytics docenione przez analityków

Firma analityczna Forrester Research sklasyfikowała SAS Institute jako lidera w raporcie „The Forrester Wave: Big Data Predictive Analytics Solutions, Q1 2013” , podsumowującym rynek zaawansowanych narzędzi do analizy predykcyjnej wielkich zbiorów danych (Big Data). W innym raporcie „The Forrester Wave: Advanced Data Visualization (ADV) Platforms” podsumowującym rynek zaawansowanych narzędzi do wizualizacji danych, SAS również znalazł się w kwadrancie liderów. W raporcie uwzględnione zostały dwa produkty: SAS Visual Analytics – narzędzie do wizualnej eksploracji dużych wolumenów danych oraz JMP - desktopowa aplikacja wizualizacji i interaktywnej analizy danych.

Źródło: SAS

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top