SIEMENS PLM SOFTWARE WPROWADZA TEAMCENTER 9

Siemens PLM Software, poinformowała dzisiaj o wprowadzeniu najnowszej wersji oprogramowania Teamcenter®, najpopularniejszego na świcie systemu PLM . Teamcenter 9 zawiera nowe rozwiązania i ulepszenia w całym portfolio, zgodne z wizją HD-PLM promowaną przez Siemens PLM Software, której podstawowym założeniem jest wspieranie firm w sprawniejszym i pewniejszym podejmowaniu lepszych decyzji opartych na informacjach.
{MosModule module=PLM_Dzial}
Teamcenter pomaga firmom dostarczać coraz bardziej złożone produkty przy jednoczesnej maksymalizacji wydajności i usprawnieniu działalności w skali globalnej. Wersja Teamcenter 9 została wzbogacona o nowe zintegrowane rozwiązanie do inżynierii systemów oraz charakteryzuje się bardziej zintegrowaną i zunifikowaną architekturą, dzięki czemu firmy mogą podejmować właściwsze decyzje, na podstawie bardziej precyzyjnej analizy ich potencjalnych skutków. Ulepszenia w całym portfolio Teamcenter zdecydowanie zwiększają wydajność, dlatego firmy mogą szybciej dotrzeć na rynek, obniżając jednocześnie całkowity koszt posiadania.
Chcąc sprostać rosnącej globalizacji przedsiębiorstw oraz coraz większej złożoności produktów, nasi klienci potrzebują bardziej inteligentnego systemu PLM, który dostarcza właściwych informacji właściwym osobom we właściwym czasie – powiedział Eric Sterling, Starszy Wiceprezes i Dyrektor Generalny w dziale Lifecycle Collaboration Software firmy Siemens PLM Software. Teamcenter 9 wykorzystuje zunifikowaną architekturę przy bardziej zintegrowanym podejściu do łączenia informacji wytworzonych przez zespoły całego przedsiębiorstwa o rozbudowanej strukturze, oferując im jednocześnie bardziej spersonalizowane i sprzyjające wydajności środowisko pracy użytkownika.
Inżynieria systemów

Nowe rozwiązanie w zakresie inżynierii systemów będące częścią Teamcenter oferuje w pełni zintegrowane podejście do inżynierii systemów i zarządzania wymaganiami. Inaczej niż w tradycyjnych rozwiązaniach do inżynierii systemów wykorzystujących osobne narzędzia do modelowania systemów, interfejsów dokumentacji i wymagań dokumentacyjnych, w Teamcenter podejście do opracowywania produktu jest bardziej podporządkowane systemom i zarządzane ze środowiska Teamcenter. Umożliwia to prezentację wspólnego widoku systemu na każdym poziomie łańcucha dostaw, co pozwala wyeliminować kosztowne problemy z integracją systemów na zaawansowanym etapie, wynikające z braku powiązania wymagań z fizycznym wdrożeniem. Teamcenter 9 przyspiesza proces rozwoju produktu poprzez inteligentną integrację informacji oraz gwarantuje, że wszystkie działy i zespoły odpowiedzialne za poszczególne dyscypliny korzystają ze zsynchronizowanych informacji o produkcie.

Ponadto integracja ze znanymi i najlepszymi w swojej klasie narzędziami, takimi jak oprogramowanie do komunikacji Microsoft Outlook®, Word, arkusz kalkulacyjny Excel® oraz Visio®, a także środowisko MATLAB® firmy MathWorks i środowisko Simulink® pozwala posługiwać się różnymi metodami definiowania i modelowania systemów z wykorzystaniem narzędzi, do których inżynierowie są przyzwyczajeni.

Zarządzanie treścią


Dokumentacja techniczna jest krytycznym elementem rozwoju produktu, ponieważ w jej skład wchodzą takie dokumenty, jak instrukcje obsługi i instrukcje serwisowe dostarczane wraz z produktem. W przeszłości, ze względu na ciągłe zmiany w projekcie, do tworzenia dokumentacji można było przystąpić dopiero po zakończeniu prac nad rozwojem produktu.

Rozszerzona integracja zarządzania treścią w Teamcenter umożliwia tworzenie dokumentacji produktu równolegle z procesem projektowania. Informacje o zmianach są przekazywane na bieżąco i można je sprawniej uwzględniać w dokumentacji. Ponadto, z uwagi na fakt, że współczesne produkty występują często w różnych konfiguracjach i wariantach, moduł zarządzania treścią w Teamcenter obsługuje dokumentację uwzględniającą różnice konfiguracyjne, wykorzystującą wspólne elementy tekstu, grafiki i metadanych. Takie rozwiązanie pozwala na efektywną, kontekstową i wielokanałową publikację dokumentacji w formacie dostosowanym do nośników multimedialnych różnego typu oraz w różnych językach zgodnie z potrzebami globalnego rynku.

Ponadto jeszcze ściślejsza integracja z aplikacją Rapid Author firmy Cortona3D pozwala na tworzenie dokumentów z ilustracjami zachowującymi powiązanie z danymi projektu, dzięki czemu ewentualne zmiany mogą być od razu przenoszone na całą dokumentację. Nowa wersja obsługuje także najnowszą wersję standardu S1000D wykorzystywaną w dokumentacji lotniczej i państwowej, a także DITA (Darwin Information Typing Architecture).

Zarządzanie cyklem życia usług

Siemens PLM Software rozszerza wizję zarządzania cyklem życia usług o nowy moduł planowania i realizacji usług. Planowanie i realizacja usług były tradycyjnie odrębnymi czynnościami, wykonywanymi poza systemem PLM. Utrudniało to rozpoznanie czy dana usługa została zrealizowana zgodnie z opublikowanymi procedurami, co z kolei zwiększało ryzyko związane z bezpieczeństwem, awarią produktu, a nawet przestojem mogącym skutkować koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów lub kar.

Teamcenter 9 integruje rozwiązania do planowania usług i zarządzania ich realizacją, dając firmom możliwość skuteczniejszej kontroli kosztów poprzez definiowanie i efektywne planowanie zamówień na usługi i zadań. Teamcenter 9 pomaga optymalizować zasoby usługodawców, zwiększyć wydajność świadczenia usług oraz skrócić przestoje zasobów. Teamcenter śledzi i rejestruje realizację zadań tworząc dokładną historię wykorzystania zasobów i zrealizowanych usług. Personel odpowiedzialny za usługi może także przekazać informacje zwrotne do inżynierów, które pomogą im poprawić parametry produktu i jego niezawodność.

Doświadczenie użytkownika oparte na procesach

Rozwijanie produktu wymaga zaangażowania zarówno okazjonalnych, jak i intensywnych użytkowników, reprezentujących różne dyscypliny, mających zróżnicowane potrzeby oraz oczekujących dostępu do danych PLM dotyczących zadania, którym aktualnie się zajmują. W Teamcenter 9 można łatwo dopasować doświadczenie użytkownika – czyli jego wrażenia związane z korzystaniem z oprogramowania – stosując arkusze stylów, które usprawniają procesy niezależnie od tego, czy użytkownik pracuje na tradycyjnej aplikacji Teamcenter czy wersji sieciowej (tzw. cienkim kliencie). Układ można łatwo zindywidualizować, dzięki czemu użytkownik znacznie szybciej dociera do informacji, działań i zachowań powiązanych z konkretnym zadaniem, co z kolei usprawnia jego pracę i zwiększa jej wydajność.

Teamcenter 9 jest dostępny już od teraz.

Źródło: SIEMENS PLM

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top