loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Elastyczny system ERP, kluczem do podniesienia poziomu satysfakcji klienta

Badanie branży przemysłowej przeprowadzone przy wsparciu firmy Epicor wskazuje, że w przeciągu najbliższych trzech lat wiodący producenci sprzętu i maszyn przemysłowych będą poszukiwać elastycznego systemu planowania zasobami przedsiębiorstwa (ERP), który umożliwi lepszą współpracę, dostarczy na czas aktualnych informacji i znacząco wpłynie na poprawę poziomu satysfakcji klienta.
 


Kluczowym elementem nowoczesnego przemysłu produkcji sprzętu i maszyn przemysłowych jest sektor, w ramach którego klienci kupują lub wypożyczają sprzęt i maszyny dostosowane do swoich specyficznych wymagań. Zapewnienie lepszego poziomu satysfakcji klienta jest więc niezbędnym czynnikiem potrzebnym do generowania wzrostu i zwiększenia zysków.
 
Nowy raport IDC Manufacturing Insights skupia się na trzech najważniejszych inicjatywach, na których powinni skoncentrować się producenci sprzętu i maszyn przemysłowych, w celu zapewnienia sobie wzrostu i wyróżnienia się w dzisiejszych trudnych warunkach gospodarczych. Są to: ekspansja na rynkach wschodzących, sprzedaż usług o wartości dodanej oraz poprawa satysfakcji klienta.
Dzisiejsze trudne warunki ekonomiczne, w których gospodarka największych krajów boryka się z problemami, istotnie wpływają na branżę rozwiązań przemysłowych, gdzie większość klientów przyjmuje postawę »poczekam i zobaczę« i zasadniczo wstrzymuje się z wydatkami kapitałowymi – powiedział Pierfrancesco Manenti, szef badań IDC Manufacturing Insights w Europie, Środkowym Wschodzie i Afryce. Producenci sprzętu i maszyn przemysłowych zdają sobie sprawę, że zapewnienie najwyższego poziomu satysfakcji klienta musi się stać jedną z ich najważniejszych inicjatyw. Wiedzą, że nawiązanie mocniejszych relacji ze stałymi klientami jest jedynym sposobem wydostania się ze ślepego zaułka niskiego wzrostu gospodarczego i słabej lojalności klienta – wyjaśnił.
Manenti dodał również, że firmy produkujące urządzenia przemysłowe przesunęły swoje cele z produktów na usługi.
Wyniki naszego badania pokazują, że 42,9 proc. producentów branży sprzętu i maszyn przemysłowych stwierdza, że kluczowym czynnikiem zakupu nowych produktów jest sposób w jaki dostarczane są usługi o wartości dodanej.
Kluczowe wnioski ankiety:
  • Większość producentów sprzętu i maszyn przemysłowych uważa, że tradycyjny system ERP nie wspiera ich w pełni w szybkim i terminowym pozyskiwaniu informacji oraz w dalszej poprawie współpracy w biznesie.
  • Prawie 40 proc. respondentów uważa, że system ERP jest kluczową platformą łączącą back office z front office oraz umożliwiającą interakcje biznesowe między dostawcami, a klientami.
  • Blisko 85 proc. dużych producentów sprzętu i maszyn przemysłowych zatrudniających 5000 pracowników lub więcej, wskazało, że ich system ERP jest niezbędną platformą zapewniającą wysoki poziom satysfakcji klientów.
  • Firmy produkujące sprzęt i maszyny przemysłowe zdały sobie sprawę, że zapewnienie wysokiego poziomu satysfakcji klienta oraz nawiązanie mocniejszych relacji ze stałymi klientami jest jedynym sposobem wydostania się ze ślepego zaułka słabego wzrostu gospodarczego i niskiej lojalności klientów.
  • W ciągu najbliższych trzech lat, wiodący producenci sprzętu i maszyn przemysłowych będą szukać elastycznego systemu ERP, który oferuje funkcje wpływające na poziom satysfakcji klienta lub umożliwia ich łatwą integrację, poprzez dostarczanie na czas dokładnych informacji.
Ostatnie badania dostarczają istotnych wskazówek oraz zachęcają do działania producentów sprzętu i maszyn przemysłowych – powiedział John Hiraoka, wiceprezes i główny dyrektor ds. marketingu w firmie Epicor. Producenci z branży sprzętu i maszyn przemysłowych powinni oczekiwać od swojego systemu ERP lepszego dostępu do dokładnych informacji o klientach w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem urządzeń mobilnych i chmury. Celem jest wzmocnienie współpracy w całej firmie poprzez ułatwienie systemu wymiany informacji i usprawnienie procesów biznesowych. Jesteśmy przekonani, że nowoczesna platforma ERP jest w stanie wspierać te najpilniejsze potrzeby biznesowe producentów sprzętu i maszyn przemysłowych oraz, że stanie się ona kluczowym czynnikiem w budowaniu lepszej satysfakcji klienta - szczególnie w obliczu narastających globalnych potrzeb i nacisków na dostarczanie większej ilości usług o wartości dodanej. Uważamy również, że będzie ona torować drogę do pozyskania lojalności klientów i trwalszych relacji między dostawcami i nabywcami, kluczowych dla utrzymania przewagi konkurencyjnej – dodał.
Z punktu widzenia producentów sprzętu i maszyn przemysłowych

Ze względu na wyjątkowe wymagania każdego klienta z branży sprzętu i maszyn przemysłowych, traktowanie go w sposób indywidualny – od zarządzania przedsprzedażą aż po usługi posprzedażowe – jest niezbędne. Guttridge Limited, wiodący producent maszyn do pracy z materiałami sypkimi w Wielkiej Brytanii oraz klient firmy Epicor, projektuje i produkuje szeroką gamę przenośników ślimakowych, łańcuchowych, taśmowych i kubełkowych, odstojników, podajników, zaworów, urządzeń do napełniania worków materiałem sypkim oraz urządzeń pomocniczych do wydajnej pracy z tymi materiałami.
Zachęcenie do działania płynące z raportu IDC jest bardzo na czasie – powiedział Tim Berryman, IT Manager firmy Guttridge. „Nasza działalność opiera się na zapewnieniu dobrej jakości produktów i usług, do których klienci regularnie powracają. W żadnym wypadku nie oferujemy najtańszych na rynku rozwiązań, ale konsekwentnie realizujemy nowoczesny model biznesu, zapewniając wysoki poziom satysfakcji klienta i wyprzedzając większość z naszych konkurentów. Z naszego doświadczenia wynika, że przy wyborze dostawców klienci kierują się nie tylko ceną, ale w znaczącym stopniu innymi wartościami, a dla nas nowoczesna technologia jest kluczem do jeszcze większej efektywności, pomaga nam rozwijać się i konkurować nie tylko ceną – dodał.
Źródło: EPICOR

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top