loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Badanie ERP: co hamuje producentów nowych technologii?

Firma Epicor Software Corporation ogłosiła wyniki nowego raportu IDC Manufacturing Insights, przeprowadzonego przy wsparciu firmy. Publikacja zatytułowana „Zainspiruj swoich klientów – Czas na zmiany w branży nowych technologii” ujawnia czynniki hamujące producentów nowych technologii przed pełnym wykorzystaniem nowoczesnych systemów planowania zasobami przedsiębiorstwa (ERP) oraz wskazuje na elementy umożliwiające wdrożenie strategii zapewniającej lepszą satysfakcję klienta.
 

 
Branża produkcji nowych technologii jest dynamicznym sektorem, w którym sukces zależy w pełni od spełniania oczekiwań klientów. Wyniki badania pokazują, że większość producentów nowych technologii nie zdaje sobie sprawy z możliwości wykorzystania rozwiązań nowoczesnego systemu ERP i tego, jak technologiczne innowacje mogą wpłynąć na poprawę poziomu satysfakcji klienta.

Według 45 proc. respondentów główną barierą uniemożliwiającą podniesienie poziomu satysfakcji klienta jest brak integracji back office z front office. Niezdolność do szybkiego adaptowania procesów biznesowych oraz ograniczenia wykorzystywania i dostępu do danych to czynniki wskazujące na nieefektywny lub nieelastyczny system IT, będący główną przeszkodą w tworzeniu lepszej satysfakcji klienta.
Potrzeba utrzymania wymaganego tempa innowacji, połączona z szybkimi zmianami popytu i agresywną konkurencją, jest dzisiaj zdecydowanie największym biznesowym wyzwaniem dla producentów nowych technologii” – powiedział Pierfranscesco Manenti, szef badań IDC Manufacturing Insights w Europie, Środkowym Wschodzie i Afryce. „Nastawiona na oszczędzanie postawa konsumentów w krajach rozwiniętych oraz wymagania niestabilnych gospodarek wschodzących popychają producentów nowych technologii do podejmowania inicjatyw mających na celu osiągnięcie najwyższej lojalności klienta za pomocą innowacji technologicznych – dodał.
Według wyników badań, wraz ze wzrostem zmiennych wymagań konsumentów, producenci nowych technologii muszą stać się bardziej zauważalni na rynku. „Aby zapobiec zmienności i poprawić spełnianie wymagań klientów, producenci muszą znaleźć nowy sposób zrozumienia przyszłego popytu i wykorzystania w pełni nowoczesnych platform ERP, które mogą integrować procesy biznesowe w całym łańcuchu wartości” – powiedział Manenti.
Jesteśmy zdania, że producenci nowych technologii powinni tworzyć sprawny i elastyczny łańcuch dostaw poprzez inwestowanie w technologie, które pozwalają na szybsze podejmowanie decyzji, lepszą współpracę wewnątrz firmy oraz współpracę z partnerami biznesowymi, co skutkuje osiągnięciem najwyższego poziomu satysfakcji klienta – powiedział John Hiraoka, wiceprezes i główny dyrektor ds. marketingu w firmie Epicor. Poprawienie dostępu do informacji w czasie rzeczywistym, dzięki nowoczesnym rozwiązaniom systemu ERP wykorzystującym dostęp poprzez urządzenia mobilne, chmurę i sieci społecznościowe, bez wątpienia wpłynie na poprawę konkurencyjności i wzrost – dodał.
Kluczowe wnioski płynące z badania:
  • Blisko 35 proc. producentów nowych technologii uważa, że ich system ERP jest platformą istotną w budowaniu satysfakcji klienta, łączącą back office z front office; 80 proc dużych przedsiębiorstw z tej branży zatrudniających 5000 lub więcej pracowników twierdzi, że system ERP jest niezbędny.
  • Dla 45 proc. producentów nowych technologii główną barierą uniemożliwiającą polepszenie poziomu satysfakcji klienta jest brak integracji back office z front office.
  • 35,9 proc. firm produkcyjnych z branży nowych technologii będzie w pierwszej kolejności inwestować w rozwiązania umożliwiające szybszą obsługę klienta oraz reakcję na jego potrzeby.
  • Blisko 28 proc. respondentów polega na systemie ERP podczas prowadzenia codziennych operacji biznesowych. Korzystanie z systemu ERP w celu podniesienia satysfakcji klienta jest jednak bardzo ograniczone.
  • Około 26 proc. badanych uważa, że kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe jest to, w jaki sposób usługi o wartości dodanej (przepakowania, ponowne etykietowanie, logistyka, naprawa, przegląd, recykling zgodny z normami) są dostarczane oraz wspierane.
  • W ciągu najbliższych trzech lat, wiodący producenci z branży nowych technologii będą szukać elastycznego systemu ERP, który oferuje funkcje wpływające na poziom satysfakcji klienta lub umożliwia ich łatwą integrację, poprzez dostarczanie dokładnych terminowych informacji.
Źródło: EPICOR

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top

0 - Błąd: 0

0

OOM command not allowed when used memory > 'maxmemory'.

The Page you are looking for doesn't exist or an other error occurred.
Go back, or head over to the home page to choose a new direction.